تاریخ انتشار۲۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : 173486

نگرانی مردم انگلیس از حمایت قطر از تروریسم

تنا-لندن
تایج نظرسنجی در انگلیس نشان می دهد نگرش منفی نسبت به حمایت دولت قطر از تروریسم، رو به افزایش است.
نگرانی مردم انگلیس از حمایت قطر از تروریسم
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا)از لندن، نتایج نظر سنجی موسسه ای سی ام ریسرچ (ICM Research ) که به درخواست روزنامه دیلی تلگراف صورت گرفت نشان می دهد که سه چهارم از مردم انگلیس معتقدند تا زمانی که دولت قطر به حمایت مالی از تروریسم ادامه می دهد، نباید جام جهانی فوتبال را در سال 2022 در آن کشور برگزار کرد. به نوشته دیلی تلگراف، آمریکا نیز دولت های قطر و کویت را به حمایت مالی از تروریسم متهم کرده است و این نظر سنجی نشان می دهد که تداوم حمایت دولت قطر از تروریست های داعش و القاعده در عراق و سوریه، نگرش منفی مردم انگلیس را نسبت به دولت قطر، افزایش داده است. دیلی تلگراف نوشت شماری از مقامات دولتی قطر که کشوری کوچک در حاشیه خلیج فارس است، به حمایت از تروریست ها مشهورند.
به نوشته دیلی تلگراف، در این نظرسنجی  71 درصد از پاسخگویان گفته اند تا زمانی که دولت قطر از تروریسم حمایت می کند، بازرگانان انگلیسی و هواداران فوتبال باید جام جهانی فوتبال را در قطر تحریم کنند؛ 50 درصد از پاسخگویان نیز از دولت انگلیس خواسته اند تا به دولت قطر درباره حمایتش از تروریسم، اعتراض کند و 40 درصد نیز خواستار تحریم قطر شده اند.
روزنامه دیلی تلگراف با اشاره به سرمایه های فراوان قطر در انگلیس نوشت دولت انگلیس در صدد است فروش سلاح به قطر را افزایش دهد و در اواخر ماه گذشته میلادی، امیر قطر در نشستی خصوصی با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، راه های افزایش داد و ستد دو کشور را بررسی کرد. 
https://taghribnews.com/vdcg7w9q3ak9ut4.rpra.html
مرجع : روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی