تاریخ انتشار۱۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 243488
دبیرکل حزب النجباء عراق:

حملات ائتلاف تنها به نفع گروه‌های ضد عراقی است

دبیرکل جنبش النجباء عراق، دخالت آمریکا در عراق به بهانه مبارزه با تروریسم را محکوم کرد و گفت: حملات ائتلاف به اصطلاح ضد داعش تنها به گروه‌های ضد عراقی کمک کرده است.
حملات ائتلاف تنها به نفع گروه‌های ضد عراقی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "اکرم الکعبی" دبیرکل جنبش مقاومت حزب الله عراق (حزب النجبا)، روز گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی، ضمن محکوم کردن حملات هوایی آ مریکا در عراق افزود: این حملات به نفع گروه‌های ضد عراقی مانند حزب بعث و ... بوده است.

الکعبی همچنین رویکرد واشنگتن در عراق را زیر سؤال برد و گفت: نیروهای بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) هر نوع همکاری با واشنگتن را به دلیل نیات پلید آمریکا رد کرده‌اند.

دبیرکل جنبش مقاومت حزب الله عراق، ائتلاف به رهبری آمریکا را به انجام حملات هوایی متعدد نزدیک پایگاه‌های ارتش عراق متهم کرد و گفت: ایالات متحده آمریکا از زمان ورودش به منطقه هرگز نقش مثبتی ایفا نکرده است؛ مشکلات پس از اشغال عراق و قبل از آن اشغال افغانستان توسط امریکا بیشتر شده‌اند.

الکعبی تصریح کرد: آمریکا رویکرد متناقضی در خاورمیانه اتخاذ کرده است؛ از یک سو از تروریسم حمایت می‌کند و از سویی دیگر ادعای مبارزه با تروریسم دارد.

دبیرکل حزب النجبا با تأکید بر اینکه ائتلاف موسوم به ضد داعش تاکنون به هیچ دستاوردی در مبارزه با تروریست‌ها دست نیافته است، گفت: این ائتلاف بین المللی در پی نابودی داعش نیست،  بلکه از آن به عنوان اهرمی برای جلوگیری از تقویت ارتش و نیروهای مردمی عراق استفاده می‌کند.

دبیرکل جنبش مقاومت حزب الله عراق افزود: آمریکا از فروش برخی تسلیحات عمده از جمله جنگنده و تانک به عراق که می‌توانند ورق را در مبارزه با داعش به نفع بغداد برگرداند، سر باز می‌زند اما دولت عراق باید به دنبال راهی دیگر برای تقویت ارتش باشد.

الکعبی گفت: گروه‌های تروریستی مانند جنبش نور الدین الزنکی و همچنین جنبش وهابی در سوریه به طور مستقیم و به وضوح تحت حمایت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) قرار دارند؛ بسیاری گروه‌های تروریستی نیز با نام‌های مختلف توسط وزارت دفاع آمریکا یا سازمان سیا حمایت می‌شوند.

ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا از اوایل تابستان 1393  حملات هوایی خود را در عراق و اواخر تابستان همان سال حملات هوایی خود را در سوریه آغاز کرد.

با وجود گذشت 2 سال از حملات این ائتلاف، تروریست‌های داعش همچنان به فعالیت‌های خود در عراق و سوریه ادامه می‌دهند.
 
https://taghribnews.com/vdcg7w9x7ak9tt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی