تاریخ انتشار۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب : 169085
طی مراسمی:

مفتی جديد لبنان معرفی شد

مفتی جدید جمهوری لبنان طی مراسمی با حضور نخست وزیر لبنان و جمعی از شخصیت ها و علمای دینی در مسجد محمد الامین بیروت معرفی شد.
مفتی جديد لبنان معرفی شد
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از المنار، روز سه شنبه مراسم تودیع و معارفه مفتی جدید جمهوری لبنان، شیخ عبد اللطیف دریان با حضور تمام سلام نخست وزیر لبنان و جمع کثیری از شخصیت ها و علمای دینی لبنانی و شخصیت هایی از کشورهای مختلف عربی در مسجد محمد الامین بیروت برگزار شد.

در این مراسم شیخ عبد اللطیف دریان به عنوان جانشین شیخ محمد رشید القبانی، مفتی سابق لبنان معرفی شد.

در این مراسم شیخ عبد الامیر قبلان، نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، شیخ نعمی حسن، رئیس طایفه دروزی های لبنان، دکتر سلیمان بن عبدالله ابو الخیر، نماینده وزیر ارشاد عربستان همچنین شیخ شوقی علام، مفتی مصر و شیخ عبد اللطیف دریان، مفتی جدید لبنان سخنرانی کردند.

معرفی مفتی جدید لبنان
شیخ عبد اللطیف دریان رئیس دادگاه های سنی شریعت عالی لبنان تاکنون شخصیت معروفی در بین شهروندان لبنانی به شمار نمی آید، و مردم لبنان تنها زمانی با نام وی آشنا شدند که نام وی به عنوان نامزد سمت مفتی جمهوری لبنان مطرح شده بود.

مفتی عبداللطیف دریان در بین گروه خود مردی با تجربه و کارایی بالا معروف است و در کار خود چه در عرصه اداری و قانونی و سازمانی چهره ای بسیار معروف و شناخته شده است، و از خصوصیات وی می توان به اعتماد و احترام به قانون و برخورداری از اعتدال اشاره کرد.

وی قاضی معروفی در لبنان است و در فعالیت قضایی تاریخ روشنی دارد و البته باید گفت با رفیق حریری نخست وزیر فقید لبنان رابطه خوبی داشته و همچنین با سعد حریری نخست وزیر اسبق این کشور رابطه ای بسیار خوبی دارد.

شیخ عبداللطیف دریان متولد سال ۱۹۵۳ بیروت است و تحصیلات دبیرستانی را در رشته شریعت اسلامی در الازهر لبنان در بیروت پشت سر نهاد، وی دو مدرک تحصیلی لیسانس در اصول دین و شریعت اسلامی از دانشگاه اسلامی در شهر مدینه منوره کسب کرده است و تحصیلات عالیه خود را در الازهر شریف در مصر ادامه داد و تحصیلات تربیتی عالی را در دانشگاه عین شمس قاهره فرا گرفت و مجوزهای متعددی را در علوم اسلامی از علمای فرهیخته ای به دست آورد.

شیخ عبداللطیف دریان سمت های متعددی را داشته :

دبیر مفتی اسبق جمهوری لبنان شهید شیخ حسن خالد

مدیر دفتر شیخ دکتر محمد رسید قبانی مفتی جمهوری لبنان

مدیر موسسه خدمات اجتماعی وابسته به موسسه دکتر محمد خالد اجتماعی در بیروت

مدیر کل اوقاف لبنان

قاضی شرع دادگاه بیروت برای شریعت سنی

مشاور در دادگاه شریعت سنی عالی لبنان

رئیس دادگاه شریعت سنی عالی و مدیر کل دادگاه های شریعت سنی لبنان

تدریس شریعت اسلامی در لبنان

تالیفات هم وی در علوم دینی داشته است و می‌توان از جمله آثارش به تالیفات: " التبیین فی احکام تلاوه الکتاب المبین " و " فقه المواریث فی المذاهب الاسلامیه و القوانین العربیه " و " فقه الوصیه فی المذاهب الاسلامیه و القوانین العربیه " و " قضایا و آراء اسلامیه " و کتاب " فی رحاب شهر رمضان المبارک " اشاره کرد.
https://taghribnews.com/vdcg7y9qnak93z4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی