تاریخ انتشار۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : 189281

مسیحیان اتیوپی، جدیدترین قربانیان داعش

اتیو پیایی‌های مسیحی که داعش یکشنبه صحنه اعدام آنها در لیبی را منتشرکرد، جدیدترین قربانیان توسعه طلبی تروریستهای تکفیری بودند.
مسیحیان اتیوپی، جدیدترین قربانیان داعش

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، روزنامه "تایمز" در مقاله ای تحت عنوان "فاجعه مغرب" از سفر "جاستین ولبی" رئیس اسقف های کانتربری در انگلیس به قاهره خبر داد.
 هدف از این سفر دلجویی از خانواده های مصریان مسیحی که دو ماه قبل بدست داعش کشته شدند، اعلام شده است.
داعش، یکشنبه با انتشار ویدیویی 29 دقیقه ای، علاوه بر انهدام کلیساهای مسیحی، سربریدن 12 مسیحی اتیوپیایی در کنار سواحل لیبی و اعدام  16  اتیوپیایی مسیحی به ضرب گلوله را به نمایش گذاشته است.

با اعدام این شهروندان اتیوپیایی، شمار مسیحیان کشته شده بدست داعش درهفته های گذشته، به 50 تن رسید.پ

روزنامه تایمز پیام این اعدام ها را تلاش مدعیان "خلافت" برای آغاز دوره ای از تروریسم در شمال آفریقا به منظور جلوگیری از برقراری ثبات در لیبی ارزیابی کرد.
نویسنده این مقاله بر این باور است که داعش، درتلاش است هرچه سریع تر، لیبی را درگیر هرج و مرج کند تا زمینه برای سربازگیری و چیره شدن بر منطقه و تشکیل گروهکهای خفته در اروپا فراهم شود.

روزنامه تایمز، انتشار این ویدئو را نشان دهنده میزان وخامت اوضاع منطقه و نامشخص بودن سرنوشت آن دانست.

در این مقاله آمده است که انتشار این ویدئو، همزمان با برنامه ریزی "عبدالفتاح سیسی" رئیس جمهوری مصر برای برگزاری اجلاس سران در مغرب به منظور بررسی ایجاد نیروی عربی جهت مبارزه با گروه های تندرو صورت گرفته است.
 
https://taghribnews.com/vdcg7y9qqak97x4.rpra.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی