تاریخ انتشار۱۶ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : 36008

اظهارات رئیس جامعة المصطفی در باره چالش های فراروی نهادهاي ديني

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در مراسم افتتاحیه چهارمین گردهمایی دانش‌آموختگان جامعة المصطفی اظهار داشت: این نهاد علمی جز نشر اندیشه‌های الهی و معارف بلند اسلام و آشنا ساختن بشریت با مکتب ناب اسلام به دنبال چیز دیگری نیست
اظهارات رئیس جامعة المصطفی در باره چالش های فراروی نهادهاي ديني
خبرگزاری تقریب (تنا):

رئیس جامعة المصطفی خطاب به دانش‌آموختگان این مرکز خاطرنشان کرد: شما برای اسلام و معارف الهی و اهل‌بیت(ع)، پرچم‌های برافراشته هدایت هستید. جامعةالمصطفی نیز، تلاش می‌کند در راستای نشر تعالیم اعتقادی در جامعه خدمت‌رسانی نماید. 

وی نیاز فراوان امروز بشریت به آموزه‌های دینی را یادآور شده و افزود: مسلمانان با وجود جمعیت ۵/۱ میلیاردی، عده کمی از آنان با معارف بلند اسلام و آموزه‌های مکتب اهل‌بیت(ع) آشنا هستند. علاوه بر مسلمانان، دیگر مردم جهان نیز نیازمند شنیدن معارف الهی و آشنایی با تعالیم اسلام ناب و مکتب اهل‌بیت(ع) می‌باشند. 

اعرافی تاکید کرد: در دنیای کنونی بشریت با پرسش‌ها و چالش‌های فراوانی روبه رو است که ما می‌توانیم با دین و روش‌های عقلانی، فکری و منطقی پاسخ‌گویی این پرسش‌ها باشیم. 

وی آسیب‌ها و چالش‌های پیش روی جامعه اسلامی را عنوان داشته و ادامه داد: ناتوانی علمی در برخورد با مشکلات معرفتی و دینی،‌ اختلاف میان شیعه و سنی،‌ میل به خرافه و روش‌های نادرست در اسلام، عدم مهارت لازم برای برقراری ارتباط با مراکز علمی و اسلامی جهان و وجود روشن‌فکری‌های اشتباه، از جمله تهدیداتی است که حوزه و نهادی‌های دینی را، با چالش روبرو می‌سازد. 

 اعرافی تاکید کرد که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بیداری امت اسلامی، زمینه‌های جدیدی برای انجام رسالت دینی به دست آمده است که باید آن را غنیمت شمرد.

وی ضمن قرائت آیه پایانی سوره مبارکه آل عمران اظهار داشت: دشمنان با ایجاد شبهات فکری و معرفتی در جامعه، ناملایمت‌هایی را برای امت اسلامی به وجود می‌آورند. بنابراین مسلمانان باید علاوه بر مقاومت در برابر دشواری‌های فردی، با یکپارچگی و اتحاد، در برابر سختی‌های اجتماعی نیز مقاومت نمایند. 

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی در پایان حوزه های علمیه و علمای دین را مرزبانان دین مبین اسلام توصیف نمود.
https://taghribnews.com/vdcg7z9w.ak93z4prra.html
مرجع : خبرگزاری ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی