تاریخ انتشار۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : 220988
رئیس جمهوری؛

باید با تدبیر، صبر و حوصله و با یک بسیج عمومی پای صندوق‌های آراء حضور پیداکنیم / بانوان در همه عرصه‌ها درکنار مردان حضور چشمگیر و فعال دارند

آقای روحانی در همایش ملی زنان، اعتدال و توسعه : انتخابگری یک وظیفه و مسئولیت بزرگ است و می‌دانیم که اگر حضور داشته باشیم، نفعی ولو اندک را به دست خواهیم آورد اما با عدم حضور حتماً زیان خواهیم کرد و معلوم است که درچنین شرایطی، نفع کم را انتخاب خواهیم کرد.
باید با تدبیر، صبر و حوصله و با یک بسیج عمومی پای صندوق‌های آراء حضور پیداکنیم /  بانوان در همه عرصه‌ها درکنار مردان حضور چشمگیر و فعال دارند

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی ریاست جمهوری، آقای روحانی امروز در همایش ملی "زنان، اعتدال و توسعه"  همه را به هوشیاری مضاعف در آستانه انتخابات توصیه کرد و گفت: باید به هدف بلندی که داریم، نگاه کنیم و تدبیر این است که عاقبت‌ اندیشی داشته باشیم و هدف اصلی و نتیجه کار را فراموش نکنیم.
 
رییس‌ جمهوری تصریح کرد: باید با تدبیر، صبر و حوصله و با یک بسیج عمومی پای صندوق‌های آراء حضور پیدا کنیم و اگر به برخی از امور و روندها نیندیشیم ممکن است امید جامعه به یأس و عدم حضور در انتخابات تبدیل شود. زنان در این عرصه نیز رسالت بزرگی بر دوش دارند و باید به مانند همه عرصه‌ها در این عرصه نیز حضور چشمگیر و مؤثر خود را ایفا کنند.
 
رییس‌ جمهور با تأکید بر اینکه تفاوتی بین زنان و مردان وجود ندارد و دولت به عنوان خدمتگزار ملت وظیفه خود می‌داند که زمینه های لازم را برای رشد و تعالی بانوان کشور و حضور فعال تر آنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فراهم کند افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بانوان کشورمان در همه عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حضور چشمگیر و مؤثری در تمام عرصه‌ها داشتند و بی‌تردید در انتخابات هفتم اسفند نیز شاهد حضور مؤثر و تأثیرگذار آنان خواهیم بود.

 با اشاره به اینکه امکان ندارد که کشوری در مسیر توسعه قرار بگیرد و  50 درصد جمعیت آن نادیده گرفته شوند، اظهار داشت: باید حضور و توانمندی بانوان را باور کنیم و بدانیم که بانوان کشورمان نیز در علم، دانش، اقتصاد، سیاست و هنر همانند مردها می‌توانند، نقش‌آفرین باشند.
 
رییس‌ جمهوری با بیان اینکه ظرفیت و پتانسیل‌های زیادی در وجود بانوان کشورمان وجود دارد، گفت: دولت وظیفه خود می‌داند که زمینه بروز ظرفیت‌های بانوان را فراهم کند تا آنان در مسیر تعالی قرار بگیرند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه باید بین علم و اقتصاد و علم و سیاست تناسب و تعادل وجود داشته باشد، گفت: قابل قبول نیست که خانم‌ها در علم  و دانش دوشادوش مردها حضور داشته باشند اما در عرصه اقتصاد و سیاست شاهد عدم تناسب باشیم.

رییس‌ جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه زنان ایرانی برای ورود به عرصه‌های آموزشی مشکلات فراوانی را پشت سر گذاشتند تا بتوانند به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی وارد شوند، گفت: خوشبختانه در جامعه امروز نسبت به نقش زنان در زمینه آموزشی و بهداشت و درمان تقریبا فاصله جنسیتی وجود ندارد و بانوان کشورمان در همه این عرصه‌ها در کنار مردان حضور چشمگیر و فعالی دارند.
 
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: در بخش اقتصاد نیز خوشبختانه روز به روز نقش زنان پررنگ‌تر می‌شود و فاصله‌های موجود قابل رفع شدن است اما خانم‌ها باید خودشان وارد عرصه شوند و ظرفیت‌ و توانمندی خود را نشان دهند.
https://taghribnews.com/vdcg7z9x7ak9xy4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی