تاریخ انتشار۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : 256754

کمک مالی ۱۰ میلیون دلاری چین به عراق

"لی کچیانگ" نخست وزیر چین با ارسال نامه ای به "حیدر العبادی"همتای عراقی خود از اختصاص کمک مالی ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری به این کشور خبر داد.
کمک مالی ۱۰ میلیون دلاری چین به عراق
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، وی در نامه خود اعلام کرد که این مبلغ در راستای اهداف انساندوستانه و کمک به بهبود معیشت مردم عراق اختصاص یافته است.

در بخشی از این نامه آمده است که چین و عراق دارای روابط دیرینه و دوستانه سنتی هستند و پکن به گسترش مناسبات با بغداد اهمیت ویژه ای می دهد.

تارنمای "انگلیش نیوز" چین امروز پنجشنبه با انتشار این نامه نوشته است: دولت چین مایل به همکاری با عراق برای ارتقای سطح روابط راهبردی دو کشور و رساندن مناسبات به سطحی نوین است.

"لی کچیانگ" همچنین تأکید کرده است که برای آسایش مردم عراق و بهبود شرایط زندگی آنها چین تصمیم به اختصاص چنین کمک مالی گرفته است.

نخست وزیر چین در نامه خود ابراز امیدواری کرده است که عراق هر چه زودتر به کشوری با ثبات و کاملا امن تبدیل شود و زندگی عادی مردم از سرگرفته شود.

چین به شدت علاقمند به حل بحران خاورمیانه به ویژه مسائل مربوط به سوریه و عراق است و فعالیت های خود را برای تحقق این مهم طی دو سال اخیر به شکل قابل توجهی افزایش داده و علاقمندی خود را نیز به اشکال مختلف بروز داده است.
https://taghribnews.com/vdcgn39xtak9nu4.rpra.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی