تاریخ انتشار۳۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : 276257

بمباران مواضع داعش در شرق استان الرقه توسط ارتش سوریه/ توافق احرار الشام و تحریر الشام برای آتش بس در ادلب

جنگنده های ارتش سوریه صبح امروز، مواضع تروریست های داعش در شرق استان الرقه را بمباران کردند.
بمباران مواضع داعش در شرق استان الرقه توسط ارتش سوریه/ توافق احرار الشام و تحریر الشام برای آتش بس در ادلب
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، جنگنده های ارتش سوریه امروز مواضع تروریست های داعش را در مناطق شرقی استان الرقه در نزدیکی مرز استانی الرقه با استان دیر الزور هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که جنگنده های ارتش این کشور مواضع تروریست های داعش را هدف قرار داده و علاوه بر ویرانی پایگاه های تروریست ها و خودروهای آنها، شماری از عناصر آنها نیز در منطقه معدان و بئر السبخاوی در حومه الرقه کشته شده اند.

این اولین بار در طول چند هفته گذشته است که ارتش سوریه عملیاتی هوایی در نزدیکی محل استقرار نیروهای تحت حمایت آمریکا که با داعش می جنگند، اجرا کرده است؛ ارتش سوریه همچنین چندین منطقه در حومه شرقی حمص را که محل استقرار عناصر داعشی بوده هدف قرار داده که طی آن دهها داعشی کشته و تجهیزات نظامی آنها منهدم شده است.

ارتش سوریه مواضع جبهه النصره را نیز در غوطه شرقی دمشق هدف قرار داده است؛ بر اساس آخرین اخبار میدانی سوریه و در پی بالا گرفتن اختلاف های تروریست های مخالف دولت سوریه با یکدیگر، عناصر جبهه النصره به شهرک مدیرا در حومه شرقی دمشق یورش برده و شماری را به اتهام همدستی با جیش الاسلام بازداشت کرده اند.

در دیر الزور نیز در پی اصابت خمپاره های شلیک شده از سوی داعش به بخش های مسکونی دست کم ۱۰ غیر نظامی که بیشتر آنها زن و کودک بوده اند، زخمی شده اند.

خبر دیگر اینکه، گروهک های تروریستی احرار الشام و هیأت تحریر الشام در استان ادلب سوریه به توافق رسیده اند، تا میان خود آتش بس اعلام کنند و مسؤولیت اداره گذرگاه مرزی باب الهوی در مرز با ترکیه را به گروه های معارض غیر مسلح واگذار کرده اند.

فعالان نزدیک به معارضان سوری خبر داده اند که این توافق برای آتش بس بعد از چند روز درگیری خونین میان دو گروه صورت گرفته که در سه روز گذشته ۹۲ کشته از جمله ۱۵ غیر نظامی به همراه داشته است.

هیأت تحریر شام در بیانیه ای خواستار توافقی برای پایان دادن به شکاف موجود در گروه های مسلح معارض سوری شده بود و پیشنهاد داده بود که مناطق تحت اشغال این گروه ها در خاک سوریه به صورت خودگردان اداره شود و دولتی که در این مناطق تشکیل می شود، تصمیم های مهم و حیاتی در زمینه نظامی را برای معارضان مسلح سوری بگیرد.

 
https://taghribnews.com/vdcgn39xuak9ux4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی