تاریخ انتشار۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : 208856

دیدار وزرای خارجه ایران و آلمان در تهران

وزرای امور خارجه ایران و آلمان در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با یکدیگر دیدار کردند.
دیدار وزرای خارجه ایران و آلمان در تهران
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران و "فرانک والتر اشتاین‌مایر" وزیر خارجه آلمان در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امورخارجه دیدار و در مورد مسائل دو جانبه و منطقه‌ای گفتگو گردند.

پس از "زیگمار گابریل" وزیر اقتصاد و معاون صدر اعظم آلمان، "اشتاین مایر" دومین عضو کابینه آلمان است که در پی توافق هسته ای به تهران سفر کرده است.

تحرک بخشی به مناسبات سیاسی دو کشور، اجرای توافق هسته ای و مسائل منطقه به ویژه سوریه از اهداف سفر اشتاین مایر اعلام شده است.

وزیرامورخارجه آلمان که صبح امروز، وارد تهران وارد شده است، بعد از این نشست به همراه وزاری امور خارجه ایران، عمان، افغانستان، لبنان و نمایندگان ۶۰ کشور در اجلاس مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت می‌کنند.

وی بعدازظهر امروز نیز با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار می‌کند و فردا به عربستان خواهد رفت.

اجلاس مقدماتی (CGM) کنفرانس امنیتی مونیخ با همکاری دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه امروز شنبه با هدف بررسی مجموعه مسائل منطقه به مدت یک روز در تهران برگزار می‌شود.

قرار است، در این اجلاس، وضعیت خاورمیانه و آثار و رویکردهای مختلف و متمایز بازیگران منطقه‌ای، اهداف کشورهای فرامنطقه‌ای، بحث و بررسی شود.
 
https://taghribnews.com/vdcgn79x3ak9z74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی