تاریخ انتشار۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : 281558

​سازمان ملل از آوارگی بیش از سه هزار مسلمان روهینگیا خبر داد

سخنگوی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد: طی سه روز گذشته بیش از سه هزار مسلمان روهینگیا در پی موج جدید خشونت ها از میانمار به بنگلادش گریخته اند.
​سازمان ملل از آوارگی بیش از سه هزار مسلمان روهینگیا خبر داد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «جوزف تریپورا» سخنگوی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد گفت: این کمیساریا و آژانس های سازمان ملل تخمین زدند که بیش از سه هزار نفر از مسلمانان روهینگیا به علت موج خشونت های جدید به بنگلادش از میانمار فرار کرده اند.
 
تریپورا افزود: در میان کسانی که در روزهای اخیر به بنگلادش فرار کردند، زنان و کودکان زیادی دیده می شود.
 
«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه ای نسبت به کشته شدن غیرنظامیان در عملیات امنیتی در ایالت راخین در غرب میانمار به شدت ابراز نگرانی کرده و گفته است: مقامات میانمار باید سلامت مردم را تضمین کنند و به آنها کمک ارائه دهند.
 
 از روز جمعه گذشته بیش از یکصد نفردر درگیری های بین مردم روهینگیا و نظامیان میانمار کشته شده اند و هزاران نفر به بنگلادش فرار کردند.
 
دست کم 400 هزار مسلمان روهینگیا در بنگلادش حضور دارند که از دهه های گذشته به علت خشونت های دولت میانمار ضد مسلمانان به این کشور پناه آوردند.
 
سازمان های حقوقی پیش از این اعلام کردند: ناقوس خطر به علت تداوم آزار و اذیت اقلیت مسلمان به دست مقامات میانمار نواخته شده است و ساکنان بودایی فجیع ترین نقض های حقوق بشری را ضد مسلمانان اعمال می کنند و توجهی ندارند که آنها کودک یا زن یا میانسال هستند.
https://taghribnews.com/vdcgnq9x7ak97n4.rpra.html
مرجع : شبستان
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی