> در مصر فعالیتهای بسیاری در زمینه تقریب و وحدت اسلامی صورت گرفته است امیدواریم شاهد حضور شیخ الازهر در کنفرانس وحدت اسلامی باشیم | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : 251759
نماینده مجمع تقریب در مصر در گفتگو با تقریب:

در مصر فعالیتهای بسیاری در زمینه تقریب و وحدت اسلامی صورت گرفته است/ امیدواریم شاهد حضور شیخ الازهر در کنفرانس وحدت اسلامی باشیم

تنا – اختصاصی
نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مصر از فعالیتهای بسیار مراکز و شخصیتهای مصر در زمینه تقریب و وحدت و همچنین مقابله با تکفیر و افراط گرایی خبر داد.
در مصر فعالیتهای بسیاری در زمینه تقریب و وحدت اسلامی صورت گرفته است/ امیدواریم شاهد حضور شیخ الازهر در کنفرانس وحدت اسلامی باشیم
"صلاح مهدی" عضو منتدی الوحدة الاسلامیة لندن و نماینده مجمع تقریب در مصر در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) اظهار داشت: در مصر فعالیتهای بسیاری در زمینه تقریب و وحدت اسلامی صورت گرفته است از جمله این فعالیتها برگزاری کنفرانسی تقریبی از سوی شیخ احمد کریمه از شیوخ الازهر بود که با استقبال قابل توجهی همراه بود.
 
وی افزود: نشست های هفتگی و ماهانه که به تبلیغ اسلام معتدل و حقیقی می پردازد و بر لزوم دوری از خشونت و افراطی گری تاکید دارد و مسلمانان به وحدت اسلامی دعوت می کند از دیگر برنامه های وحدت گرا در مصر است.
 
نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مصر با اشاره به خطرات تکفیر در جهان اسلام، گفت: یکی از مسائل اساسی جهان اسلام مسئله تکفیر و راهکارهای مقابله با اندیشه تکفیری است که در کشور مصر شاهد تلاشهای خوبی از سوی مراکز اسلامی برای جلوگیری از گسترش این اندیشه خطرناک در جهان اسلام را شاهد هستیم.
 
وی در ادامه به شخصیت تقریبی شیخ الازهر اشاره کرد و بیان داشت: شیخ احمد الطیب یک چهره مهم در جهان اسلام محسوب می شود و دارای اعتبار سیاسی در جهان است؛ وی دارای اندیشه تقریبی و مخالف تفرقه در جهان اسلام است وی در این رابطه اظهارنظر جالبی دارد که شیعه و سنی را دو بال اساسی امت اسلامی می داند لذا ایجاد رابطه با وی می تواند مهم و تاثیرگذار باشد.
 
صلاح مهدی ادامه داد: مجمع تقریب از شیخ الازهر دعوت به عمل آورده است و وی نیز آمادگی دارد از هر فرصت مناسبی برای گسترش روابط و همکاری با مجمع تقریب استفاده کند و این مسئولیتی است که وی به خوبی به آن واقف است؛ امیدواریم شاهد حضور شیخ الازهر در کنفرانس وحدت اسلامی باشیم.
 
عضو منتدی الوحدة الاسلامیة لندن همچنین به جایگاه تاریخی مصر در همگرایی بین مسلمانان اشاره و تصریح کرد: مصر یکی از ستون های اساسی جهان اسلام و پیش از این نیز دارای این نقش بوده است؛ دارالتقریب اولین مرکز تقریبی در جهان اسلام بود که در مصر تاسیس شد؛ با توجه به رویکرد الازهر و دیگر موسسات اسلامی در این کشور امیدواریم مصر به جایگاه پیشین خویش بازگردد.
 
گفتگو و تنظیم:
امین تهرانی
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcgnq9xyak9nu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی