تاریخ انتشار۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : 262955

هشدار عفو بین الملل به ترامپ، درباره فروش سلاح به عربستان

سازمان عفو بین الملل درخصوص موافقت با معامله تسلیحاتی آمریکا با عربستان و بحرین به ترامپ هشدار داد.
هشدار عفو بین الملل به ترامپ، درباره فروش سلاح به عربستان
شبکه اللولوء بحرین گزارش داد که  سازمان عفو بین الملل به دولت آمریکا هشدار داد، با قرارداد فروش تسلیحات به عربستان و بحرین موافقت نکند.

در نامه سازمان عفو بین الملل خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آمده است، فروش اسلحه به نیروهای ائتلاف عربستان، بمباران مناطق یمنی را تشدید، کشتار غیرنظامیان را بیشتر و نقض قوانین بین المللی را به دنبال خواهدداشت.

در ادامه این نامه میخوانیم، خطر بزرگی در خصوص اقدام عربستان و بحرین و دیگر اعضای ائتلاف در استفاده از سلاح های جدید آمریکا برای ادامه نابودی زندگی غیرنظامیان در یمن احساس می شود و این می تواند دولت آمریکا را در جنایات جنگی یا نقض قوانین انسان دوستانه بین المللی گرفتارکند.

در همین حال، سازمان عفو بین المللی، از کشف بمبهای آمریکایی منفجر نشده و ترکش های آن در میان آوار خانه های یمن و دیگر اماکن غیرنظامی توسط کارشناسان این سازمان خبرداد.

"مارگارت هوآنگ" مدیر برنامه های سازمان عفو بین المللی در آمریکا تصریح کرد: درصورت موافقت دولت آمریکا، این قرارداد به شکل اساسی ترامپ را به سوی "ریختن نفت بر آتش و بستن درهای خروجی آن" سوق خواهدداد.

معامله تسلیحاتی آمریکا و عربستان سعودی به ارزش حدود 300 میلیون دلار، و محموله‌ چند میلیارد دلاری از جنگنده‎های اف-16 امریکایی برای ارسال به بحرین در انتظار دستور ترخیص کالا و موافقت کاخ سفید است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcgnx9xnak93y4.rpra.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی