تاریخ انتشار۲۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب : 179453

اختتامیه جشنواره شعر رسول مهربانی/آیت الله اراکی: بشر با پیوستن به حضرت محمد(ص) شایستگی محبوب خدا بودن را پیدا می کند

تنا-اختصاصی
مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره شعر فارسی تحت عنوان "رسول مهربانی" شامگاه روز پنج شنبه با حضور آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب در مرکز همایش سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.
اختتامیه جشنواره شعر رسول مهربانی/آیت الله اراکی: بشر با پیوستن به حضرت محمد(ص) شایستگی محبوب خدا بودن را پیدا می کند
به گزارش خبرنگار تقریب،آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه یکی از جلوه های رحمت رسول اکرم(ص) شفاعت اوست، اظهار داشت: هم در قرآن کریم و هم در احادیث یکی از صفاتی که برای رسول اکرم(ص) مکرر بیان شده است وصف شفاعت اوست که جلوه ای از رحمة للعالمین است.

وی افزود: این شفاعت بدین معناست که با ضمیمه شدن دیگران و بندگان به وجود نبی اکرم(ص) این بندگان به مقام محبوبیت خدا می رسند؛ مقام محبوب خدا بودن مقامی است که بوسیله آن مقام بنده با خدا محشور می شود.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه عرفا معتقدند چون ملک با عشق آشنا نبود خدا بشر را آفرید که پرستشگر عاشق داشته باشد، اظهار داشت: اما در منابع دینی ما تأکید شده که چنین نیست زیرا هم جهان با عشق آغاز شد و هم اینکه جهان با عشق الهی در حرکت است و آنچه که جهان آفرینش منتظر آن بود معشوق خدا باشد بنابراین خداوند در پی موجودی بود که معشوق خدا باشد و در این جا بود که وجود رسول اکرم(ص) قدم به عالم افرینش گذاشت.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: بشریت با پیوستن به حضرت محمد(ص) شایستگی محبوب خدا بودن را پیدا می کند.

وی با بیان اینکه خداوند آدم را آفرید تا معلوم شود که عاشق کیست، اظهار داشت: عاشق راستین کسی است که به شایستگی محبوب و معشوق خداوند شود و این راه را با پیروی از رسول اکرم(ص) بپیماید.

در ادامه این مراسم تعدادی از شعرا از جمله علیرضا قزوه شاعر برجسته کشورمان اشعاری در وصف رسول اکرم(ص) سرودند.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین صادق گلزاده معاون امور فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی با بیان اینکه وحدت یعنی حرکت بر مدار مشترکات، اظهار داشت: کسانی که بر طریق تفرقه و اختلاف اصرار دارند کسانی هستند که خلاف مشی قرآن کریم، حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) حرکت می کنند.

وی در ادامه ضمن تشکر از شرکت کنندگان و شاعران شرکت کننده در این جشنواره، ابراز امیدواری کرد که در سال آینده بتوانیم جشنواره شعر انگلیسی را نیز در کنار جشنواره شعر فارسی و عربی شاهد باشیم.

حجت الاسلام گلزاده گفت: دو جشنواره شعر فارسی رسول مهربانی و شعر عربی رسول الرحمة به همت مجمع جهانی تقریب برگزار شد.

در پایان این مراسم به برگزیده گان و نفرات برتر این جشنواره لوح یادبود و جوایزی اهدا شد.
https://taghribnews.com/vdcgny9qwak9ut4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی