تاریخ انتشار۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 259751

بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در رسانه های جهان

رسانه‌های خبری مهم جهان مراسم شکوهمند یوم الله 22 بهمن را به صورت گسترده پوشش دادند.
بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در رسانه های جهان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شبکه روسیا الیوم ضمن پوشش راهپیمایی میلیونی مردم به مناسبت ۲۲ بهمن نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور ایران تاکید کرد که مردم ایران آمریکا را به دلیل به کارگیری زبان تهدید، پشیمان خواهند کرد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان ضمن اذعان به حضور گسترده تر مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال، اعلام کرد شعار مرگ بر آمریکا شرکت کنندگان در راهپیمایی خطاب به «دولت آمریکا» است نه مردم آن. این شبکه با بیان این که ایران در حال برگزاری مراسم جشن روز پیروزی انقلاب این کشور است اعلام کرد: این مراسم در حالی برگزار می شود که تنش میان تهران و واشنگتن افزایش یافته است. -فردریک پلایتگن خبرنگار سی ان ان در تهران در گزارش تلفنی گفت: «این راهپیمایی بزرگی است که به مناسبت روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حال برگزاری است. این رخداد هر سال در ایران برگزار می شود. اما امسال به نظر می رسد که این راهپیمایی حتی بزرگتراز قبل باشد. یکی از علل این مسئله این است که آیت الله خامنه ای رهبر معظم ایران به مردم گفته است حضور گسترده ای در این راهپیمایی داشته باشند و با حضورخود حمایت شان را از نظام و مخالفت شان را با ترامپ نشان دهند.

شبکه لبنانی المنار نیز ضمن پوشش سخنان رئیس جمهور کشورمان گزارش داد: حسن روحانی رئیس جمهور ایران در سخنرانی به مناسبت سالگرد انقلاب تصریح کرد که انقلاب ما در تمامی بخش های زندگی و سیاستمان ریشه دارد.

 شبکه عراقی الاتجاه هم گزارش داد: راهپیمایی میلیونی در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران برگزار شد.
شبکه تلویزیونی الاتجاه، با قطع برنامه های عادی خود، تصاویر زنده و هوایی از برگزاری راهپیمایی بیست و دوم بهمن در تهران پخش کرد. این شبکه چند ساعت از برنامه های صبح روز جمعه خود را به پخش زنده تصاویر این راهپیمایی اختصاص داد.
 
شبکه MTV لبنان نیز گزارش داد: حسن روحانی در سالگرد پیروزی انقلاب تاکید کرد که در تاریخ کشور ایران که به مدت طولانی شاهد استبداد و استعمار بود، انقلاب اسلامی نقطه عطفی محسوب می شود.
 
شبکه المسیره یمن نیز مراسم راهپیمایی گسترده مردم در شهرهای مختلف ایران به ویژه تهران در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را پوشش داد.
 
الیوم السابع مصر نیز درباره راهپیمایی ۲۲ بهمن گزارش داد: حسن روحانی رئیس جمهور ایران تاکید کرد که ایرانی ها، واشنگتن را به دلیل استفاده از زبان تهدید پشیمان می کنند.
 
شبکه سوریا الوطن هم در این باره عنوان کرد: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، راهپیمایی گسترده ای در تهران برگزار شد. همچنین سردار «سلیمانی» (فرمانده سپاه قدس ایران) نیز در این راهپیمایی حضور یافت.
 
الاهرام مصر نیز اعلام کرد: راهپیمایی میلیونی مردم ایران در تهران و شهرهای مختلف این کشور، به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد و مردم شعار اصلی خود یعنی «مرگ برآمریکا» را سر دادند.
 
القدس العربی نیز نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور ایران تاکید کرد که مردم ایران آمریکا را به دلیل به کارگیری زبان تهدید، پشیمان خواهند کرد.
 
روزنامه ایندیپندنت نوشت: هزاران نفر از ایرانیان، همزمان با تشدید تنش‌های میان ایران و دولت تازه به‌قدرت رسیده «دونالد ترامپ» در آمریکا، با شرکت در تظاهرات سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فریاد «مرگ بر آمریکا» سر دادند.
 
روزنامه انگلیسی دیلی‌میل نیز نوشت: در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، رئیس جمهور ایران به آنانکه "با زبان تهدید" با مردم این کشور سخن می‌گویند، هشدار داد.
 
روزنامه اکسپرس نیز نوشت: رئیس جمهور ایران در سخنرانی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تاکید کرد تهدیدات دونالد ترامپ بدون پاسخ نمی‌ماند. شعار "مرگ بر آمریکا" پاسخی به تهدیدات ترامپ است.
 
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت: ایران سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در بحبوحه افزایش تنش‌ها با آمریکا، جشن گرفت. این روزنامه آمریکایی در ادامه افزود: هزاران نفر در خیابان‌های تهران، پایتخت ایران، گردهم آمدند تا در بحبوحه افزایش تنش‌ها با دولت جدید آمریکا و عزم این دولت برای منزوی کردن تهران، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.
 
خبرگزاری ترند آذربایجان نیز نوشت: میلیون‌ها ایرانی در جشن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند. حضور مردم از اقشار مختلف جامعه در تظاهرات سراسر کشور قابل توجه بود.
 
شبکه کُرد‌زبان «روداو» نیز در خبری اعلام کرد در تهران و شهرهای مختلف ایران، تظاهرات میلیونی به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 میلادی (1357 شمسی) برگزار شد. این شبکه همچنین اعلام کرد تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی، بر پایبندی خود به اهداف و اصول انقلاب اسلامی تأکید کردند و خواهان وحدت میان مسلمانان شدند.
 
فاکس نیوز هم اعلام کرد: مردم ایران با شرکت گسترده در راهپیمایی 22 بهمن، به جنگ لفظی "دونالد ترامپ" پاسخ دادند. تظاهرکنندگان در شهرهای مختلف ایران علیه آمریکا و اسرائیل شعار دادند.
 
نیویورک تایمز نیز نوشت: شرکت‌کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن در تهران، تصاویری از رئیس‌جمهور کنونی و پیشین آمریکا در دست داشتند و علیه آنها شعار سر می‌دادند. در برخی از پارچه نوشته‌ها، جملات انگلیسی به چشم می‌خورد که از ترامپ بابت نشان دادن چهره واقعی آمریکا تشکر می‌کند.
 
آسوشیتد پرس نوشت: مردم ایران در بحبوحه جنگ لفظی دولت جدید آمریکا، بار دیگر از ساعات اولیه صبح با حضور گسترده خود در خیابانها پیروزی انقلابشان را جشن گرفتند.
 
اکونومیست در واکنش به حماسه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، نوشت: به لطف تهدیدات ترامپ، جشن امسال پیروزی انقلاب در ایران به نظر یکی از باشکوه‌ترین آنها در 38 سال اخیر بوده است.
 
شبکه خبری سی‌ان‌ان هم با پخش تصاویر زنده از راهپیمایی 22 بهمن در تهران، اذعان کرد: راهپیمایی امسال پرشورتر است.
 
خبرگزاری هند در واکنش به حماسه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، نوشت: مردم ایران پس از تهدیدات رئیس‌جمهور آمریکا علیه برنامه موشکی کشورشان، امسال حتی در شهرهایی که دمای هوا در آنها زیر صفر است، با شوق بیشتری به خیابان‌ها آمده‌اند.
 
خبرگزاری فرانسه با بازتاب سخنان رئیس‌جمهور کشورمان نوشت: حسن روحانی هشدار داد ایرانی ها کاری خواهند کرد واشنگتن از زبان تهدید پشیمان شود.
 
خبرگزاری رویترز در واکنش به حماسه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، نوشت: صدها هزار نفر در شهرهای مختلف ایران شعارهایی علیه ترامپ و فریادهای "مرگ بر آمریکا" سر دادند.
https://taghribnews.com/vdcgny9xqak9nu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی