تاریخ انتشار۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : 166817
آیت الله اراکی در نشست خبری در کرمان:

وحدت جهان اسلام یکی از مهمترین اهداف رسالت اسلامی است/به زودی اولین نشست اتحادیه علمای مقاومت در تهران برگزار می شود

تنا- اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه رسالت انبیاء بزرگ ایجاد وحدت در امت است, اظهار داشت: وحدت جهان اسلام یکی از مهمترین اهداف رسالت اسلامی است
وحدت جهان اسلام یکی از مهمترین اهداف رسالت اسلامی است/به زودی اولین نشست اتحادیه علمای مقاومت در تهران برگزار می شود
به گزارش خبرنگار تقریب(تنا)، آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که برای شرکت در مراسم اختتامیه کنگره بین المللی پیامبر اعظم (رحمة للعالمین) به کرمان سفر کرده است،صبح روز پنج شنبه در نشست خبری در شهر کرمان اظهار داشت: وحدت جهان اسلام یکی از مهمترین اهداف رسالت اسلامی است رسول اکرم (ص) ماموریتش ایجاد وحدت بین مردم بود و خدای متعال در سوره  شورا می فرماید: دینی که ما به نوح، ابراهیم, موسی ، عیسی و محمد(ص) وحی کردیم یک پیام دارد و آن این است که دین را چند پاره نکنید  و در دین خدا یک جهت و یک سو باشید بنابراین رسالت انبیا بزرگ ایجاد وحدت در امت است.

وی افزود: خداوند رسول اکرم(ص) را به عنوان نعمت معرفی می کند و در وصف این نعمت می فرماید نعمت خدا بر شما وجود رسول اکرم(ص) است و به یاد بیاورید که چگونه با هم دشمن بودید و پراکنده بودید و شما را با هم برادر و برابر کرد. بنابراین رسالت نبی مکرم اسلام ایجاد وحدت در جهان اسلام است و یکی از مهمترین اهداف جمهوری اسلامی ایران نیز وحدت و یکپارچگی جامعه اسلامی است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: به همان اندازه که وحدت اسلامی اهمیت دارد دشمنان هم متوجه اهمیت این وحدت و یکپارچگی شده اند و متوجه شده اند که اقتدار جامعه اسلامی به وحدت آن است لذا تلاش های زیادی برای ایجاد تفرقه و گسترش فتنه و بذر کینه و دشمنی بین گروهها و طوائف جامعه اسلامی می کنند.

وی افزود: دشمنان امت اسلامی هم در بعد سیاسی و هم در بعد تبلیغاتی کارهای زیادی در راستای ایجاد خصومت و جداسازی اتباع مذاهب اسلامی از یکدیگر و به خصومت انداختن اتباع مذاهب اسلامی با یکدیگر و ایجاد جنگ های فرقه ای انجام می دهند.

آیت الله اراکی با اشاره به آنچه که اکنون در عراق، سوریه، لبنان، پاکستان و افغانستان در جریان است افزود: همه این ها نشان دهنده توطئه گسترده ای است که توسط دشمنان جهان اسلام بویژه استکبار جهانی و ابزار آن در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم اولا وحدتی که در جامعه به لطف انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری به وجود آمده مستحکم تر کنیم و از بروز تفرقه جلوگیری کنیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: دشمن تلاش می کند که در جامعه ما بذر تفرقه و نفاق را بیافشاند و ما باید هوشیارانه با مسائل برخورد کنیم و وحدت را نسبت به گذشته بیشتر مستحکم کنیم.

وی افزود: دوم اینکه تلاش کنیم جوامعِ گرفتار این آفت تفرقه را نجات دهیم و کمک کنیم گروههای دلسوز و جریان های با اخلاص را که در کشور های اسلامی در راستای وحدت فعالیت می کنند  تحت حمایت خود قرار دهیم .

آیت الله اراکی افزود: الحمد الله مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سالیان گذشته برنامه های مختلفی در راستای تقویت وحدت اسلامی اجرا کرده است در مرحله اول وحدت را تئوری سازی کرده است اکنون ما در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مجموعه عظیمی از نظریه های تقریبی را در اختیار داریم در مرحله دوم مجمع نقش بسیار زیادی در گسترش گفتمان تقریب در جهان داشته است و در مقابل جریان تفرقه و تکفیر یک جریان بنام جریان وحدت خواه و تقریب خواه نیز شکل گرفته که در حال گسترش و توسعه نیز می باشد و ملت های اسلامی از این جریان حمایت می کنند و در مرحله سوم مجمع جهانی تقریب اقدامات عملی نظیر ایجاد دانشگاه مذاهب اسلامی، تأسیس جوامع تقریبی، راه اندازی کمیته مساعی حمیده به منظور نزدیک کردن گروههای متخاصم به یکدیگر همچنین برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در نقاط مختلف جهان ، تأسیس اتحادیه های تقریبی، تأسیس اتحادیه جهانی بانوان جهان اسلام و ایجاد اتحادیه علمای مقاومت که به زودی اولین نشست آن در تهران برگزار می گردد، صورت داده است.

وی درپاسخ به سوالی پیرامون اقدامات مجمع جهانی تقریب در زمینه گفتمان تقریب نیز اظهار داشت: تشکیل سمینار ها و نشست ها و گفتگو ها در داخل و خارج از کشور یکی از برنامه های ما در این بخش است کار دیگری که در این بخش صورت گرفته تأسیس مرکز گفتگوی میان مذاهب و طوائف در قم است که اولین جلسه گفتگوی فشرده میان علمای شیعه و سنی به زودی در قم برگزار می شود و در این بخش هر سه ماه شاهد نشست علمی بین بزرگان مذاهب اسلامی خواهیم بود همچنین به زودی در لبنان به کمک دولت این کشور مرکز گفتگوی مذاهب و طوائف ایجاد خواهد شد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون چگونگی شکل گیری گروههای تکفیری گفت: بعد از شکست صدام از ایران، عربستان سعودی در سراسر جهان اقدام به پذیرش افرادی کرد و سپس به آنها آموزش های لازم را داد و علاوه بر آموزش اقدام به ایجاد مساجد کرد و گروهی را از میان همین افراد آموزش دیده انتخاب کرد و در این مساجد به گسترش تفکرات خود پرداخت که این کار با همکاری دستگاههای جاسوسی غرب بویژه بریتانیا صورت گرفت و آنچه امروز شاهد هستیم نتیجه کار ۲۰ ساله آنها است.
https://taghribnews.com/vdcgq39quak9374.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی