تاریخ انتشار۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : 246511
آیت الله عاملی:

کنفرانس اخیر اهل سنت جهان در گروزنی، وهابیت را از دایره اهل سنت و جماعت خارج دانست

امام جمعه اردبیل با اشاره به کنفرانس اخیر علمای اهل سنت جهان که تنها راه وحدت امت اسلامی را در اخراج وهابیت از دایره اهل سنت و جماعت دانسته بود، گفت: در طول تاریخ برای وهابیت هیچ ضربه ای شدیدتر و مهلک تر از این کنفرانس نبوده و این کنفرانس نقطه شروع یک حرکت مبارک و بیداری بزرگ عالم اسلام در برابر وهابیت است.
کنفرانس اخیر اهل سنت جهان در گروزنی، وهابیت را از دایره اهل سنت و جماعت خارج دانست
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه اردبیل بر ضرورت هماهنگی با اهداف متعالی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در عزاداری ها تأکید کرد و ارزش خطیر قطرات اشک بر مصائب امام حسین(ع) را در تأثیر آن قطرات از جهت ایجاد هماهنگی و سنخیت با حسین(ع) دانست.


 نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها به طور مفصل به تشریح کنفرانس اخیر علمای اهل سنت جهان که در شهریور ماه در گروزنی پایتخت چچن برگزار شد، پرداخت.

وی اظهار داشت: در این کنفرانس 200 عالم بزرگ اهل سنت از جمله رییس دانشگاه الازهر مصر که مرجعیت اهل سنت جهان را بر عهده دارد تصویب کردند که عنوان اهل سنت به وهابیت و تکفیری ها اطلاق نمی شود و آنها از دایره اهل سنت و جماعت خارج هستند و اهل سنت از جهت اعتقادی اشعری و ماتریدی و از جهت فقهی تابع مذاهب اربعه و از جهت اخلاقی تابع صوفیه مذهب و پاک هستند.

 نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: در این کنفرانس اعلام شد که وهابیت به ناحق عنوان اهل سنت و جماعت را به خود نسبت داده و با تکفیر و ارهاب موجب انشقاق و اختلاف در خود عالم اسلام شده و بدنامی بزرگی برای اسلام درست کرده و راه وحدت امت فقط در اخراج این گروه از دایره اهل سنت و جماعت است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان، بیان کرد: در طول تاریخ برای وهابیت هیچ ضربه ای شدیدتر و مهلک تر از این کنفرانس نبوده و باید آن را نقطه شروع یک حرکت مبارک و بیداری بزرگ عالم اسلام در برابر وهابیت دانست.

وی افزود: با این کنفرانس، مفتیان وهابی که هیچکدام به آن دعوت نشده بودند، تمام شرکت کنندگان در این کنفرانس را تکفیر و خارج از اسلام معرفی کردند.

 آیت الله عاملی در خاتمه از اینکه در کشور ما به طور کامل و کافی به این کنفرانس پرداخت نگردید انتقاد کرد.
https://taghribnews.com/vdcgq39xqak9tn4.rpra.html
مرجع : رسا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی