تاریخ انتشار۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۹
کد مطلب : 256114
​ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی تاکید کردند

حفظ وحدت و همدلی؛ اصلی ترین رکن امنیت ملی کشور

ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی در خطبه های نماز جمعه تاکید کردند حفظ وحدت و همدلی اصلی ترین رکن امنیت ملی کشور و عامل نشاط و پویایی و تحرک در جامعه است.
حفظ وحدت و همدلی؛ اصلی ترین رکن امنیت ملی کشور
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، امام جمعه اهل سنت ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: یکی از مهم‌ترین راهبردهای قرآن که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد اصل وحدت و انسجام بوده که عامل نشاط، پویایی و تحرک در جامعه است.
ماموستا عبدالقادر بیضاوی اظهار کرد: جمهوری اسلامی برای ملت ما مایه برکت و عزت است، از این‌ رو وظیفه همه ما در قبال نظام اسلامی حفظ وحدت و یکپارچگی ملی است.
وی اضافه کرد: به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی و رهبری داهیانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) کشور ما از آزادی، امنیت و توسعه برخوردار است و همه باید تلاش کنیم که وحدت و یکپارچگی ملی را حفظ کنیم.
امام جمعه اهل سنت ارومیه با بیان اینکه مسیر موفقیت در حفظ وحدت و مقابله با توطئه های دشمن است، افزود: حفظ وحدت و انسجام، امنیت منطقه را بیش از پیش نهادینه می کند و همه خدمات در سایه امنیت ایجاد می شود.
بیضاوی با بیان اینکه امروز وحدت بین جمعیت سنی و شیعه سبب ایجاد امنیتی پایدار در استان شده است، گفت: همه ما وظیفه داریم در راستای حفظ و تقویت این امنیت از تمام توان خود استفاده کنیم.
مهم‌ترین عامل بدبختی جهان اسلام اختلاف است
امام جمعه پیرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: تمام گرفتاری ها و مشکلات جهان اسلام به دلیل وجود اختلاف و تفرقه بین مسلمانان در حال حاضر است.
ماموستا مصطفی محمودی اظهار کرد: مهم‌ترین عامل شکست و بدبختی جهان اسلام اختلاف و دودستگی است که دشمنان اسلام وارد اسلام کرده‌‌اند و ملت‌های مسلمان را در مقابل یکدیگر قرار داده‌اند.
وی با بیان اینکه عامل همه بدبختی های عالم اسلام تفرقه است، افزود: شرط غلبه بر قدرت های مستکبر جهانی داشتن وحدت است.
به گفته امام جمعه پیرانشهر آنها که تفرقه انداختند و عالم اسلام را به چالش کشیدند نه اهل سنت را قبول دارند و نه شیعیان را لذا شرط غلبه بر قدرت های جهانی داشتن وحدت است.
وی زندگی مسالمت آمیز جمعیت اهل تسنن و شیعه استان را نمونه بارزی از وجود وحدت در بین مسلمانان شیعه و سنی این منطقه ذکر کرد و گفت: در صورت وجود چنین وضعیتی در سایر مناطق مسلمان نشین جهان دشمن هیچ وقت جرات ایجاد نفاق در بین مسلمانان را نخواهد داشت.
امام جمعه پیرانشهر در بخش دیگری از سخنان خود صبر و تحمل در برابر مشکلات را ضروری دانست و افزود: داشتن اراده‌ای قوی و همتی عالی از نشانه‌های مؤمن و صبر و تحمل شرط موفقیت در کارهای بزرگ است .
به گفته محمودی یکی از اموری که در توفیق یافتن انسان دخالت زیادی دارد و شرط موفقیت در کارها به‌ ویژه در کارهای بزرگ است، صبر و تحمل مشکلات است.
امنیت کشور مرهون هدایت‌های عالمانه رهبری جامع الشرایط است
امام جمعه بوکان نیز در خطبه های نماز جمعه گفت: هدف گروهک‌ های تکفیری از بین بردن اصل اسلام و اختلاف افکنی بین اهل سنت و تشیع است.
ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده افزود: اتحاد و اخوت اسلامی امروزه بیش از گذشته برای مسلمانان ضروری است و در کسب آزادی و استقلالشان نقش موثر و حیاتی دارد.
وی بیان کرد: باید امروز وحدت را در میان امت ایران مستحکم و زمزمه های تفرقه را از هر کسی دور کرد و نگذاشت افرادی از روی نادانی یا از روی غرض بین صفوف ملت انشقاق ایجاد کنند.
خلیفه زاده با اشاره به اینکه کشور ایران امروز در خاورمیانه تنها کشوری است که در امنیت کامل به سر می‌برد، این امنیت را مرهون هدایت‌های عالمانه رهبری جامع الشرایط دانست.
https://taghribnews.com/vdcgq39xtak9nq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی