تاریخ انتشار۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : 246214
ابراهيمي تركمان در ديدار با رهبر کلیسای ارتدوکس روسيه:

تعامل با 30 كليسا از دستاورد گفت‌وگوي‌هاي اسلام و مسيحيت است

رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ديدار با رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه با اشاره به فعاليت‌هاي مطلوب اين سازمان، گفت: تعامل با بيش از 30 كليسا يكي از دستاورد مهم گفت‌وگوي‌هاي اسلام و مسيحيت است.
تعامل با 30 كليسا از دستاورد گفت‌وگوي‌هاي اسلام و مسيحيت است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، هیأت دینی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، ريیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با پاتریارک کریل، رهبر کلیسای ارتدکس روسیه ديدار و گفت‌وگو كرد.
 
پاتریارک کریل در سخناني، با اشاره به سفر 20 سال پیش خود به ایران با هدف بنیادگذاری گفت‌وگوهای اسلام و کلیسای ارتدکس روسیه با همکاری آیت‌الله تسخیری، گفت: اکنون با گذشت 10 دوره از این اجلاس در روسیه و ایران، دستاوردهای زیادی را شاهد بوده‌ایم.
 
رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه همچنین با تأکید بر اهمیت تداوم برگزاری و ارتقای این اجلاس با هدف گسترش هر چه بیشتر تفاهم دینی، اظهار کرد: حرکت گفت‌وگوی دینی دو کشور در حالی آغاز شد و قوت گرفت که کسی در روسیه پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 ميلادي خواستار این همکاری نبود و فقط غرب را الگوی خود می‌دانستند.
 
وی با اشاره به پیشینه فعالیت ابراهیمی‌ترکمان در مسئولیت رایزن فرهنگی ایران در روسیه، اظهار کرد: این آشنایی و سابقه می‌تواند در ارتقای سطح همکاری بین ادیان دو کشور تاثیر مثبت زیادی داشته باشد.
 
پاتریارک کریل در پایان سخنان خود، ضمن بیان اینکه از گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت به عنوان تقویت کننده دو دین توحیدی استقبال می‌کنیم، گفت: 20 سال پیش وقتی در ایران حضور یافتیم و ویژگی‌های جمهوری اسلامی را دیدیم، تصمیم گرفتیم این تعامل برقرار شود و اکنون نیز امیدواریم گفت‌وگوها بین ادیان باز هم ادامه یابد و تأثیر خود را بر روابط دو کشور بگذارد.
 
آیت‌الله تسخیری مشاور مقام معظم رهبري در امور جهان اسلام نیز با ارزشمند خواندن تصمیم برگزاری نشست‌های دوسالانه گفت‌وگوهای ادیان بین دو کشور گفت: تلاش‌های پاتریارک برای تربیت نسل جوان و سامان بخشی به مسائل دینی روسیه به عنوان یک شخصیت معنوی و مذهبی بسیار اهمیت دارد.
 
وي ادامه داد: گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت بین دو کشور نه تنها مورد استقبال جامعه دینی ایران قرار گرفته است، بلکه مردم نیز از آن استقبال خوبی کردند.
 
تشکیل کارگروه مشترک
 
ابراهیمی‌ترکمان در این دیدار با اشاره به آشنایی خود با دیدگاههای پاتریارک کریل گفت: دستاوردهای ارتباطات کلیسای ارتدکس روسیه با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و برگزاری گفت‌وگوهای بین دینی بسیار ارزشمند است.
 
ريیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن اشاره به اینکه ایران با کلیساهای مختلفی گفت‌وگوهای دینی را پیگیری می‌کند که یکی از مهمترین آنها ارتدوکس روسیه است، گفت: این تعامل دیدگاه گسترده‌تری برای طرفین در شناخت متقابل ایجاد می‌کند و بسیار مهم است.
 
وي از همكاري کلیسای ارتدکس روسیه با مركز گفت‌وگوي اديان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي تشكر و تقدير كرد و گفت: تداوم همكاري‌ها با مركز گفت‌وگوي اديان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي منجر به توسعه في مابين اين مركز شده و هم‌اكنون با بيش از 30 كليسا در حال گفت‌وگو و تعامل هستيم.
 
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي همچنین، تشکیل کارگروه مشترک برای عملی کردن نتایج و دستاوردهای 10 دور نشست‌های برگزار شده را ضروری خواند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcgq39xtak9tx4.rpra.html
مرجع : سازمان فرهنگ
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی