تاریخ انتشار۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : 218512

ظریف: با ارائه گزارش آژانس، برجام اجرایی و تحریم‌ها لغو می‌شود

وزیرامورخارجه در بدو ورود به وین: امروز با ارائه گزارش مدیرکل اژانس برجام اجرایی و بعد بیانیه مشترک برای اعلام شروع برجام صادر می شود.
ظریف: با ارائه گزارش آژانس، برجام اجرایی و تحریم‌ها لغو می‌شود
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) محمدجواد ظریف، وزیرامورخارجه کشورمان در بدو ورود به وین، درجمع خبرنگاران گفت: امروز با ارائه گزارش مدیرکل آژانس برجام اجرایی خواهد شد و بعد بیانیه مشترک برای اعلام شروع برجام صادر خواهد شد.

آقای ظریف درباره برنامه‌های امروز خود گفت: با مدیر کل  آژانس, اعلام اجرای برجام و دیدارهای دوجانبه با خانم موگرینی و احتمالاً سایر وزرای خارجه گروه 1+5 از جمله آقای کری دیدار دارم . این ملاقاتها برای  اطمینان از اجرای صحیح برجام است، مخصوصاً با توجه به اقدامات وسیعی که آمریکایی‌ها اعلام کردند، انجام داده‌اند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه افزود: اجرای برجام نه تنها یک فرصت خوب برای مردم ایران است و نه تنها همه قطعنامه‌های ظالمانه شورای امنیت و همه قطعنامه‌های شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پایان می‌یابد و رسماً لغو می‌شود، که همه تحریم‌های ظالمانه‌ای که به‌ سبب موضوع هسته‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده است نیز ان‌ شاءالله لغو و کنار گذاشته خواهد شد و این یک روز خوب برای مردم ایران است.

وی تاکیدکرد: این روز بسیار خوبی برای همه منطقه است, چرا که منطقه ما از سایه یک درگیری بی‌مورد که می‌توانست برای این منطقه نگرانی ایجاد کند، رها شده است. این روز ثابت می‌کند که ما می‌توانیم مشکلات مهم دنیا را از طریق دیپلماسی حل کنیم. معضلات از طریق گفتگو حل می‌شود نه از طریق تهدید، فشار و تحریم.

در این سفر، علی‌اکبر صالحی و بهروز کمالوندی رئیس و معاون سازمان انرژی اتمی، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، ظریف را همراهی می‌کنند.
https://taghribnews.com/vdcgq79xxak9qn4.rpra.html
مرجع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی