تاریخ انتشار۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 241714

روسیه بر لزوم توقف بمباران یمن به ویژه اهداف غیرنظامی تاکید کرد

همزمان با ادامه بمباران های یمن از سوی ائتلاف چند کشور عربی به پیشگامی عربستان سعودی که از فروردین ماه سال گذشته تاکنون هزاران کشته و مجروح برجای گذاشته است، روسیه خواستار رعابت آتش بس و توقف حمله ها به ویژه علیه اهداف غیرنظامی شد.
روسیه بر لزوم توقف بمباران یمن به ویژه اهداف غیرنظامی تاکید کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: حمله های هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یمن افزایش می یابد و اهداف غیرنظامی هم بمباران می شود.
 
در این بیانیه که همزمان با گذشت 500 روز از آغاز بمباران یمن روی پایگاه وزارت خارجه روسیه قرار گرفته، آمده است: مسکو با تاکید از طرف های مناقشه می خواهد به آتش بس اعلام شده پایبند باشند و به میز مذاکرات زیر نظر سازمان ملل بازگردند.
 
وزارت خارجه روسیه در ادامه با تاکید بر اینکه مذاکرات برگزار شده بین طرف های یمنی برای حل سیاسی بحران ناکافی می باشد، افزوده است: بر این باوریم که گفت وگوهای فراگیر میان تمام طرف ها همچنان تنها را حل اختلاف ها است.
 
در پایان بیانیه بر ضرورت کامل معیارهای انسانی و بین المللی برای خودداری از حمله به غیرنظامیان در یمن تاکید شده است.
 
عربستان و چند کشور عربی با پشتیبانی آمریکا، سکوت کامل و حمایت آمیز اتحادیه اروپا و سازمان ملل از ششم فروردین 1394 برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت، حمله هوایی همه جانبه ای را علیه مردم این کشور آغاز کرده اند که افزون بر هزاران کشته و مجروج و همچنین آوارگی میلیون ها نفر، برای کشورهای متجاوز حدود 180 میلیار دلار هزینه و برای فروشندگان غربی تسلیحات سود داشته است.
 
ریاض تاکنون بارها آتش بس را نقض کرده و در تازه ترین تصمیم گیری نیز احمد عسیری مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی و سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی اعلام کرد که عملیات همچنان ادامه خواهد یافت.
 
رژیم سعودی افزون بر تداوم محاصره طولانی یمن به صورت گسترده زیرساخت ها، مدارس، بیمارستان ها، مساجد، جاده ها و پل ها، نیروگاه ها و خانه ها را هدف قرار می دهد و حتی آثار تاریخی و باستانی را بمباران می کند.
 
با وجود استفاده از تسلیحات ممنوعه مانند بمب های خوشه ای در حمله به مردم یمن، مجامع بین المللی در این زمینه سکوت کرده اند و حتی سازمان ملل پس از مدت کوتاهی از درج نام ائتلاف عربستان در فهرست سیاه جهانی به دلیل کشتار کودکان یمنی، تحت فشارها و تهدیدهای مالی ریاض به سرعت از تصمیم خود عقب نشینی کرد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcgqq9xtak9tu4.rpra.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی