تاریخ انتشار۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : 213111
امام جمعه موقت تهران:

عربستان سعودی مردم یمن را برای توسعه قدرت خود به خاک و خون می کشد/ وضعیت سوریه رو به بهبود است

خطیب نمازجمعه تهران تأکید کرد: بسیاری از رهبران دنیا برای ماندن حکومت خود خونریزی می کنند و آدم می کشند همانگونه که عربستان سعودی مردم یمن را برای توسعه قدرت خود به خاک و خون می کشد و ابایی هم از گفتن آن ندارد.
عربستان سعودی مردم یمن را برای توسعه قدرت خود به خاک و خون می کشد/ وضعیت سوریه رو به بهبود است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه نخست نمازجمعه تهران با اشاره به لزوم توجه مسئولین به عهدنامه مالک اشتر، اظهار داشت: براساس فرمایش امیرالمومنین علی (ع) کسی باید مسئولیتی را بپذیرد که مطمئن باشد از توان انجام آن برخوردار است و مسئولیت را برای رضای خدا و خدمت به خلق خدا بپذیرد.
 
خطیب نمازجمعه تهران در ادامه به فرمایش امیرالمومنین (ع) در عهدنامه مالک اشتر اشاره کرد و گفت: عصاره فرمان حضرت علی (ع) به مالک در دو بعد اثباتی و نفی خلاصه می شود.
 
آیت الله موحدی کرمانی افزود: در بعد اثباتی امام به مالک فرمان می دهد که در تمام مراحل زندگی و مسئولیت خود باید تقوای الهی پیشه کرده ، مطیع محض فرمان خدا باشد و با دست و زبان و قلب خود خدا را یاری کند و تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار ببندد.
 
وی همچنین گفت: در بعد نفی امام از مالک می خواهد که هوای نفس را در خود بکشد و از بین ببرد و در مقابل هوای نفس قاطعانه بایستد چرا که نفس مرکب سرکشی است که اگر رها شود راکب خود را هلاک کرده و هوای نفس اگر کنترل نشود انسان را به بدبختی و شر ابدی می رساند.
 
خطیب نمازجمعه تهران به بخش دیگری از عهدنامه مالک اشتر اشاره کرد و افزود: امام علی (ع) به مالک تذکر می دهد که بدنبال برجای گذاشتن نام نیک از خود باشد و در زمان مسئولیتش طوری رفتار کند که پس از مسئولیت و گذر زمان، مردم به خوبی از او قضاوت و یاد کنند.
 
وی همچنین به تذکر بعدی امیرالمومنین (ع) به مالک اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) در عهدنامه می فرماید ای مالک به خودت بفهمان که مردم را دوست بداری ، به مردم احسان و نیکی کن چرا که مردم دو گروهند یا برادر دینی تو هستند یا انسانی هستند مثل خود تو پس باید به همه مردم نیکی کنی.
 
آیت الله موحدی کرمانی به دستور دیگر امام علی (ع) به مالک اشاره کرد و افزود: ای مالک در سخن گفتن ، تصمیم گرفتن و عمل کردن شتاب و عجله نکن ابتدا سخن را بسنج و درباره آن فکر کن و آنچه را که شایسته و به نفع مردم است به زبان بیاور ، در تصمیم گرفتن و عمل کردن عجله نکن که ممکن است پشیمان شوی اما در همه این موارد پس از سنجش و تفکر آنچه را که به نفع آحاد مردم است اجرا و عمل کن و همواره رضای خدا و مصلحت مردم را برخواسته های خودت برتری بده.
 
خطیب جمعه تهران در خطبه دوم نمازجمعه تهران با بیان اینکه اجلاس اخیر گازی از اهمیت بالایی برخوردار بود، گفت: البته اعظم برکات اجلاس دیداری بود که سران کشورها با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند.
 
آیت الله موحدی کرمانی افزود: سران کشورها به ویژه آقای پوتین رئیس جمهور روسیه مجذوب ایشان بودند و از رهبر فرزانه انقلاب تجلیل کردند چرا که رهبری این چنینی را در دنیا ندیدند.
 
وی گفت: بسیاری از رهبران دنیا برای ماندن حکومت خود خونریزی می کنند و آدم می کشند همانگونه که عربستان سعودی مردم یمن را برای توسعه قدرت خود به خاک و خون می کشد و ابایی هم از گفتن آن ندارد.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: رهبران آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز چنین هستند و رویه سیاستمداریشان نیز بر ظلم استوار است اما سران وقتی رهبر ایران را می بینند تعجب می کنند که جمهوری اسلامی ایران از چه رهبری برخوردار است رهبری که در جهان سراسر ظلم علیه مظلومان ،در مقام حمایت از آنان در برابر ترفندهای اختلاف بینداز و حکومت کن ظالمان می ایستند.
 
آیت الله موحدی کرمانی گفت: در برابر چنین رهبران ستمگر اختلاف افکن ، رهبر انقلاب اسلامی برای سعادت مردم همه را به وحدت دعوت می کنند.
 
وی یادآور شد: رئیس جمهور روسیه به خاطر اهمیت شخصیت رهبر معظم انقلاب اسلامی، از فرودگاه تشریفات و استقبال را کنار می گذارد و مستقیم به حضور ایشان شرفیاب می شود تا جایی که با ایشان مذاکره ای دو ساعته داشت .
 
آیت الله موحدی کرمانی گفت: رئیس جمهور روسیه ابراز می کند از بیانات مقام معظم رهبری استفاده و خدا را شکر می کند که این توفیق نصیبش شده است و ما نیز باید شکرگذارشان باشیم.
 
خطیب جمعه تهران تاکید کرد: ما باید قدر نعمت بزرگ ولایت را بدانیم و خدا را از بابت وجود پربرکت ایشان قدردان باشیم و دعا کنیم خداوند متعال رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را تا ظهور امام زمان(عج) محفوظ بدارد.
 
آیت الله موحدی کرمانی در ادامه با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری در خطر نفوذ گفت: برخی از سیاستمداران غربی توافق هسته‌ای را فرصتی برای نفوذ در سیاست، اقتصاد و اجتماع ایران می دانند بنابراین مسئولان ما نیز باید بیدار باشند چراکه دشمن معتقد است با بازشدن فضا و بهبود روابط ایران و غرب می توانند به هدف خود دست یابند.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر تا چند سال قبل، از کشورهای غربی وارد ایران می شدند و با برخی ملاقات می کردند، مردم از این حرکت تعجب می کردند اما اکنون به بهانه مراودات مختلف و تبادلات اقتصادی در پی نفوذ فرهنگی سیاسی و اجتماعی خود هستند تا عوامل همفکر خود را نیز در ارکان نظام نفوذ دهند البته مقام معظم رهبری نیز پاسخ داده اند که ما راه این نفوذ را بسته ایم و به طور قطع خواهیم بست.
 
امام جمعه موقت تهران تغییر در منطقه و تغییرات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، اخلال در باورهای مردم و اعتقادات عمومی، مایوس کردن جوانان، اشاعه ارزش های غربی همچون فساد و سلطه اقتصادی و در نهایت ضربه به اسلام را از مهمترین اهداف دشمن در موضوع خط نفوذ برشمرد.
 
آیت الله موحدی کرمانی گفت: امید است این موارد مورد توجه همه و مسئولان باشد تا نفوذی شکل نگیرد که اگر خدای ناکرده این چنین نفوذی صورت گرفت فاجعه بار خواهد بود.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: وضعیت سوریه رو به بهبود است و عملیات هوایی روسیه علیه تروریست ها باعث شده تا یک میلیون آواره سوریه به میهن خود برگشته اند.
 
آیت الله موحدی کرمانی ابراز امیدواری کرد: روسیه در به هلاکت رساندن گروهک های تروریستی از جمله داعش موفق باشد.
 
وی همچنین درباره تنش اخیر میان ترکیه و روسیه نیز گفت: امیدوارم در این زمینه عاقلانه عمل شود و اوضاع رو به بهبودی رود و هر دو طرف نیز خویشتنداری کنند.
 
امام جمعه موقت تهران همچنین اشاره ای به 10 آذر سالروز شهادت شهید مدرس کرد و افزود: این روحانی، عاقل و آگاه به زمانه خویش بود و در برابر توطئه های رضاخان ایستاد به گونه ای که رضاخان نتوانست او را تحمل کند و با دسیسه هایش او را به شهادت رساند.
 
آیت الله موحدی کرمانی در ادامه با قدردانی از زحمات کارکنان نیروی دریایی گفت: این نیرو زحمات بسیار زیادی کشیده است و در حالیکه قبل از انقلاب نوکر حلقه به گوش آمریکا بود امروز در مقابل آمریکا و هر تجاوزی می ایستد و تودهنی می زند.
 
وی همچنین از فرمانده نیروی انتظامی در برخورد با معضلات اجتماعی قدردانی کرد و افزود: سردار اشتری به وظیفه خود در مقابله با ماشین های با آلودگی صوتی، مزاحمت نوامیس و همچنین کشف حجاب برخورد بسیار خوبی کرد و مورد تایید جمعی از نمایندگان قرار گرفت و دل خانواده های شهدا و ایثارگران و همچنین قلب امام زمان(عج) را مسرور کرد.
 
خطیب جمعه تهران در ادامه با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در ماه های آینده گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی مهم است اما خبرگان مهمتر و تا زمانی که رهبری دلسوز و آگاه داریم غمی نیست.
 
آیت الله موحدی کرمانی افزود: بهتر است مردم از اکنون در شناسایی کاندیداهای محتمل، گروه های فعال، سوابق و عملکرد آنها کوشا باشند.
 
وی در ادامه درباره ضرورت شناخت زوجین پیش از ازدواج گفت: اگر فردی دغدغه دینی و ولایی و انقلابی دارد باید در ازدواج مواظب باشد که طرف مقابلش این خصوصیات را دارد یا نه ؟ که اگر اینگونه نباشد ممکن است به اختلاف و نزاع و خدای ناکرده طلاق منجر شود چه بسا بسیاری از علل طلاق ها همین باشد.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به شناسایی و بازگشت پیکر سفیر سابق ایران در لبنان افزود: آقای رکن آبادی ما را به یاد جنایت آل سعود انداخت اما حتما کمیته حقیقت یاب به مسئولیت خود عمل خواهد کرد و جهان اسلام نیز به فکر مدیریت جدید و صالح برای اداره حج خواهند بود.
 
https://taghribnews.com/vdcgqw9xqak9qq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی