تاریخ انتشار۲۶ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب : 45981

درخواست برای پخش اذان و زنگ کلیسا به طور همزمان

خبرگزاری تقریب (تنا) – دمشق 26/1/90
پایگاه اینترنتی "شام پرس" نوشت: اهالی شهر "لاذقیه" سوریه از علمای مسلمان و مسیحی خواستند روزهای جمعه و یکشنبه (مصادف با روز ملی سوریه) زنگ کلیسا و اذان را در یک زمان به نشانه وحدت به صدا درآورند.
درخواست برای پخش اذان و زنگ کلیسا به طور همزمان
به نوشته این پایگاه، مردم لاذقیه توطئه دشمنان به منظور شکستن وحدت ملی و ایجاد بی ثباتی در کشور را از طریق بازگشت به زندگی عادی خنثی کرده و به این ترتیب آگاهی و شجاعت خود را در برابر باندهای جنایتکار نشان دادند.
همچنین مغازه ها، رستورانها، قهوه خانه ها و بازار ماهی فروشان به رغم شایعات مختلف تا پاسی از شب بازمانده و خودروهای عمومی به نقل و انتقال مردم پرداختند.
در این میان، "اریک شوالیه" سفیر فرانسه در دمشق در همایش آب و انرژی گفت: رویدادهای سوریه بزرگنمایی شده و این کشور نیازمند دوستان واقعی است تا در کنارش بایستند.
پایگاه اینترنتی "سوریااستپس" به نقل از وی افزود: سوریه این روزهای دشوار را پشت سر خواهد گذاشت، مردم سوریه در دوره دشواری از تاریخ خود هستند و به دوستان واقعی نیاز دارند.
همچنین این پایگاه به نقل از منابع امنیتی لبنان نوشت: پلیس مرزی لبنان شب گذشته یک سوری و یک لبنانی را همراه با دو دستگاه خودرو حامل کلاشینکوف، سلاح نیمه خودکار و بمب را در بقای شرقی در مرز با سوریه دستگیر کرد.
پایگاه اینترنتی "شام لایف" به نقل از منابع آگاه نوشت: قانون احزاب و قانون اطلاع رسانی در روزهای آینده به همه پرسی گذاشته خواهد شد.
این اولین بار در بیش از ۴۰ سال گذشته است که یک قانون در سوریه به همه پرسی گذاشته می شود.
همچنین ' بشار اسد ' رييس جمهوري سوريه دستور آزادي افراد بازداشت شده در حوادث اخير را كه جرمي عليه كشور و شهروندان سوري مرتكب نشده اند ، صادر كرد.
رييس جمهوري سوريه همچنين با صدور دستور ديگري اعلام كرد كه وزارت خارجه اين كشور در دولت جديد با اضافه شدن برخي وظايف به عنوان وزارت خارجه و امور مهاجرين شناخته مي شود.
مسووليت اين وزارتخانه به عهده "وليد المعلم" است و وي همچنان پست خود را در وزارت خارجه در دولت جديد به رياست عادل سفر حفظ كرده است.
در همين حال سانا به نقل از يك مقام مسوول اعلام كرد كه بر اثر حمله افراد مسلح در شهر "بانياس" در استان "طرطوس" به نظاميان ارتش سوريه كه در حال گشت زني در اين شهر بودند، يك نظامي سوري كشته و يك نفر ديگر زخمي شد.

تنا - دفتر سوریه
https://taghribnews.com/vdcgqy9t.ak9n74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی