>> وضعیت انسانی در یمن به سوی یک فاجعه پیش می رود | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 190414
یونیسف:

وضعیت انسانی در یمن به سوی یک فاجعه پیش می رود

محمد الاسعدی سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفت: وضعیت انسانی در یمن بسیار دشوار است و اوضاع در این کشور به سوی یک فاجعه پیش می رود.
وضعیت انسانی در یمن به سوی یک فاجعه پیش می رود
الاسعدی در یک گفت وگوی تلویزیونی با تاکید بر اینکه در یمن آب ، برق ، سوخت وجود ندارد و شمار نانوایی های مشغول کار در اکثر نقاط این کشور کاهش یافته است٬ خاطرنشان کرد: بسیاری از خانواده های در خانه هایشان در محاصره قرار گرفته اند به ویژه در عدن که درگیری ها همچنان ادامه دارد.
در همین حال 'انس الحماطی ' مدیر موسسه کمک های بشردوستانه جهانی در یمن هم وضعیت انسانی در داخل این کشور را فاجعه آمیز توصیف کرد.الحماطی برای رسیدن کمک های بشردوستانه به مناطق آسیب دیده به ویژه در عدن و تعز و الضالع خواستار برقراری آتش بس در این کشور شد.

وی گفت : مردم یمن هم اکنون با کمبود مواد غذایی ، دارویی و شیر خشک برای کودکان مواجه هستند. قبل از شروع حمله توفان قاطعیت و بطور مشخص در اوایل سال جاری میلادی بیش از 45 درصد مردم یمن به دلیل بحران مواد غذایی گرسنه به خواب می رفتند.

وی افزود: به دنبال شروع حملات تجاوزکارانه رژیم سعودی و درگیری های مسلحانه در داخل شهرها هزاران تن خانه و کاشانه خود را ترک کرده و اکثرا آواره روستاها شده اند و شمار اندکی از آنان شانس با آنها یار بود و توانستند به خارج از یمن پناهنده شوند.

کارشناسان ، تجاوز عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به اقدام رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.

 
https://taghribnews.com/vdcgqz9qtak9yt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی