تاریخ انتشار۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۷
کد مطلب : 260416
ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی تاکید کردند

​وحدت خمیر مایه حیات جمعی است

تنا - اذربایجان غربی
ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی با تاکید بر حفظ وحدت در جامعه اسلامی، اتحاد و وحدت را خمیر مایه حیات جمعی عنوان کردند.
​وحدت خمیر مایه حیات جمعی است
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: اتحاد و اتفاق از مسائل اساسی کنونی جهان اسلام است.
ماموستا عبدالقادر بیضاوی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: وحدت، قوی ترین عامل توانمندی و اقتدار امت اسلام در مقابل توطئه های دشمنان و استعمارگران است.وی افزود: با اتکا به امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منحصر به فرد جهان اسلام، می‌توان زمینه رشد و تعالی هر چه بیشتر امت اسلامی را فراهم کرد.
امام جمعه اهل سنت ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود مبارزه با مواد مخدر را وظیفه ای همگانی دانست و گفت:  تربیت صحیح فرزندان راهی اساسی برای رفع معضلات اجتماعی چون اعتیاد است.
وی کامیابی دنیا و آخرت را در "پیروی از دستورات و احکام الهی"عنوان و تصریح کرد: والدین باید راه های تربیتی صحیح فرزندان را بدانند زیرا بعد از ورود افراد به جامعه، ارائه نکات تربیتی دشوار می شود.
ولایت فقیه مهمترین عامل ایجاد وحدت ملی است
امام جمعه پیرانشهر گفت: ولایت فقیه و وجود رهبر معظم انقلاب مهمترین عامل ایجاد وحدت ملی است.
ماموستا مصطفی محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: ما در مقابل دشمنان به وحدت نیاز داریم چرا که وحدت موجب یأس دشمنان می شود.
وی افزود: دشمنان قسم خورده از قدیم الایام درصدد ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مقامات و ملت ایران هستند که اگر اصل وحدت رعایت شود هیچ مشکل و اختلافی در داخل و خارج از کشور به وجود نمی آید.محمودی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه خانواده در تعالیم اسلامی و آموزه های دینی از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است تاکید کرد: برای سعادت و رستگاری باید تلاش کنیم تا دستورات دین مبین اسلام را در برنامه های زندگی خود استفاده کنیم و خانواده را در مسیر تعالی قرار دهیم.
جامعه ایرانی جامعه ای دیندار و پایبند به ارزش های اسلامی است
امام جمعه اهل سنت شاهین دژ گفت: انقلاب اسلامی نشان داد که جامعه ایرانی جامعه ای دیندار و پایبند به ارزش های اسلامی است.
ماموستا حاصل بالقچی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: ایمان به خداوند متعال و تعالیم اسلامی دین مبین اسلام پایه اصلی اعتقادات مردم ایران را تشکیل می دهد لذا دشمنان قسم خورده با حیل مختلف درصدد تضعیف ایمان افراد جامعه ایرانی هستند.
وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای پیشرو در جهت مقابله با آسیب های اجتماعی، تقویت و تعمیق ایمان و باورهای دینی و اعتقادی افراد است، افزود: برای تقویت ایمان و باورهای دینی روش های مختلفی از جمله حفظ حجاب پیشنهاد شده است.
بالقچی با اشاره به اینکه ملت ما در برابر توطئه های دشمنان، استبداد و مستکبران ایستادگی کرده اند و می کنند، تصریح کرد: در طول سالیان متمادی انقلاب ما را متهم می کنند اما سیل عظیم ملت مثل باران می بارد و هوا را از آلودگی ها پاک می کند.
وی ضمن تسلیت به مناسب فرا رسیدن ایام فاطمیه، اظهار کرد: فاطمه زهرا (س) سرور زنان عالم و نمونه بارز و کامل یک زن مسلمان است که زنان و دختران ما باید ایشان را الگوی تمام عیاری برای خود بدانند تا در جامعه شاهد بدحجابی نباشیم.
بالقچی تاکید کرد: الگوگیری و سرمشق قرار دادن حضرت فاطمه(س) یکی از راهکارهایی است که اگر انسان آن را در پیش گیرد بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه و جوانان برطرف می‌شود.
امام جمعه اهل سنت شاهین دژ در ادامه سخنان خود به موضوع آشتی ملی اشاره و اضافه کرد: طبق فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران در بین مردم اختلافی وجود ندارد.وی با تاکید به اینکه مردم باهم متحد هستند، اذعان کرد: طیفی از مردم که با اصل نظام مخالف هستند در روز عاشورا اهانت کردند، مردم با آنها همچنین با افرادی که وسط خیابان آمدند و با بی حیایی جوان بسیجی را لخت کردند و کتک زدند، قهرند و آشتی نمی کنند.
ایجاد زمینه وحدت در جامعه از صفات انسان های بزرگ است
امام جمعه موقت شهرستان سردشت گفت: یکی از صفات انسان های بزرگ ایجاد زمینه وحدت در جامعه است.
ماموستا محمد واوی در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: مسئولان به ویژه نمایندگان مجلس و شوراهای اسلامی نقش مهمی در ایجاد وحدت بین مردم و به وجود آوردن فضایی آرام در جامعه دارند.وی با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تصریح کرد: مسئولیت پذیری و دینداری از جمله خصوصیات نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا است.
به گفته امام جمعه موقت شهرستان سردشت امروز هرکس در هر مسئولیت و جایگاهی که دارد باید رضایت خداوند و خدمت صادقانه به مردم بر اساس تعهد و دینداری را سرلوحه کار خود قرار دهد چرا که خدمت صادقانه و بی منت به مردم یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی است.
وحدت خمیر مایه حیات جمعی است
امام جمعه اهل سنت شهرستان تکاب گفت: وحدت خمیر مایه حیات جمعی است.ماموستا جلال مرادی در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرموده رسول اکرم (ص)، اظهار کرد: یکی از سفارش‌های مهم خداوند وحدت و حفظ آن است و رسول اکرم(ص) بر آن تاکید کرده است.
وی با بیان اینکه حاصل تمام قطره ها می شود دریا، تصریح کرد: ما مسلمانان باید با پیروی از شیوه زندگی حضرت محمد(ص) در مسیر وحدت و اتحاد گام برداریم و بر روی مشترکات تاکید کنیم تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم و به دشمنان اجازه نفوذ ندهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اسلام دین اجتماعی و برنامه جامع و کامل برای بشریت در دنیا و آخرت است، خاطرنشان کرد: شریعت اسلام بر رعایت حقوق همسایه تاکید فراوان دارد.
وی همچنین با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، وفاداری خود را نسبت به نظام و رهبری نشان دادند و یار وفادار و صمیمی رهبری بودند، اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پایبند پیمانی بودند که ۵۹ سال قبل در بین‌الحرمین با مقام معظم رهبری بسته شده است.
https://taghribnews.com/vdcgqz9x3ak93t4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی