تاریخ انتشار۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 188949
گزارش سازمان مل متحد؛

150000 نفر از مردم یمن در بمباران شهرها آواره شده اند

تنا-لندن
در بمباران های هوایی عربستان تاکنون دستکم 5 بیمارستان، 15 مدرسه ،3 فرودگاه اصلی یمن ، 2 پل، 2 کارخانه و 4 باب مسجد تخریب شده است. تعداد زیادی از بازارها ،ایستگاه های سوخت رسانی و نیز تجهیزات و امکانات بهداشتی و آب رسانی نیز آسیب دیده یا از بین رفته است.
150000 نفر از مردم یمن در بمباران شهرها آواره شده اند

سازمان کمکهای بشردوستانه سازمان ملل متحد برای تامین نیازهای اولیه آوارگان یمنی درخواست 275 میلیون دلار کمک مالی کرد.
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن،ارگان بشر دوستانه سازمان ملل اعلام کرد ، تنها در مدت سه هفته از زمان بمباران هوایی ودر گیری های شدید در 18 استان از 22 استان یمن 150 هزار نفر بی خانمان شده و حدود 7/5 میلیون نفر نیازمند کمکهای فوری و اولیه هستند که برای تامین این کمکها در سه ماه آینده به 275 میلیون دلار بودجه نیاز است.

این تعداد آواره حدود 50% بیش از برآورد قبلی این سازمان است که بر اساس اطلاعات بدست آمده از منابع محلی اعلام شده بود. ارگان بشر دوستانه سازمان ملل گفته است هزاران خانواده تاکنون خانه های خود را در جنگ و بمباران هوایی از دست داده اند.

یوهانس ون هماهنگ کننده کمکهای بشر دوستانه سازمان ملل گفته است که خانواده های معمولی برای نجات جان خود به دنبال تامین ابتدایی ترین امکانات برای زنده ماندن مانند آب،غذا،امکانات بهداشتی وسوخت هستند.
وی افزود: براثر بمباران های هوایی عربستان تاکنون حداقل 5 بیمارستان، 15 مدرسه ،3 فرودگاه اصلی یمن ، 2 پل،2 کارخانه و4 مسجد تخریب شده است همچنین تعداد زیادی از بازارها ،ایستگاه های سوخت رسانی و نیز تجهیزات وامکانات بهداشتی و آب رسانی آسیب دیده یا از بین رفته است.

گزارش سازمان ملل می افزاید تاسسیات خدمات آبرسانی برای حداقل یک میلیون نفر در معرض خطر جدی نابودی
و بیمارستان ها مملو از کشته ها ازجمله قربانیان خشونت ها و سوختگی های ناشی از انفجارها است.

گفته می شود یمن حتی پیش از جنگ و درگیری های فعلی هم با بحران انسانی درمقیاسی بزرگ مواجه بود که برآورد می شد چیزی حدود 61% از جمعیت آن یعنی حدود 16 میلیون نفر نیازمند کمکهای بشردوستانه بودند.

مطابق گزارش سازمان ملل 10/5 میلیون نفر از جمعیت یمن تا دسامبر 2014 در ناامنی غذایی به سر می بردند که اینک این رقم به بیش از 12میلیون نفر افزایش یافته و انتظار می رود با ادامه جنگ ودرگیری ها همچنان این رقم در حال افزایش باشد.
براساس برآورد سازمان کمکهای بشردوستانه سازمان ملل ماهیانه به 100000 تن مواد غذایی نیاز است . این درحالی است که سهم برنامه جهانی غذا برای مردم یمن در حال حاضر فقط  37000 تن است. متاسفانه در این میان چرخه کشت و کار کشاورزان نیز در بخشهای زیادی از کشور کاملا از بین رفته و این خود بر مشکلات تامین مواد غذایی مردم یمن خواهد افزود.
 
https://taghribnews.com/vdcgt79qyak97y4.rpra.html
مرجع : گزارش سازمان ملل
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی