تاریخ انتشار۱۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : 168040
سازمان ملل:

ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی اقتصاد فلسطینیان را فلج کرده است

آنکتاد اعلام کرد: محدودیت هایی که رژیم اشغالگر صهیونیستی ایجاد کرده ، مانع اصلی رشد اقتصادی سرزمین های اشغالی فلسطین است که مشکلات فلسطینی ها نظیر فقر و کمبود غذا را افزایش می دهد.
ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی اقتصاد فلسطینیان را فلج کرده است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری آلمان ، کنفرانس تجارت و توسعه وابسته به سازمان ملل (آنکتاد) روز چهارشنبه در گزارشی در ژنو اعلام کرد: اقتصاد نوار غزه و کرانه باختری فقط در صورتی بهبود خواهد یافت که اسرائیل از متوقف کردن حواله های مالی و جابجایی افراد و کالاها در این مناطق خودداری کند.

این گزارش افزود: حتی پیش از عملیات نظامی اخیر اسرائیل در نوار غزه، اقتصاد این منطقه به علت تاثیر محاصره هفت ساله و دو عملیات نظامی قبلی اسرائیل در نوامبر ۲۰۱۲ و دسامبر ۲۰۰۸ دچار فروپاشی تقربیا کامل شده بود.

بر اساس این گزارش، تولید ناخالص داخلی سرزمین های فلسطینی در سال گذشته ۱.۵ درصد رشد داشت در حالی که این رقم سال قبل از آن ۵.۹ درصد بود، اقتصاد فلسطین با روندی کندتر از رشد جمعیت آن رشد می کند که این مسئله موجب کاهش درآمد سرانه فلسطینی ها می شود.

این گزارش افزود: همچنین نرخ بیکاری در نوار غزه به ۳۶ درصد و در کرانه باختری به ۲۲ درصد رسیده است و درصد افرادی که در این دو منطقه به غذای کافی دسترسی دارند از ۲۵ درصد خانواده ها فراتر نمی رود.

بر اساس این گزارش، محدویت هایی که اسرائیل اعمال کرده بیش از یک سوم تولید ناخالص داخلی فلسطینی ها را هدر می دهد به طوری که فلسطینی ها را از دسترسی به مزارع خود و همچنین آب کشاورزی و بهره برداری از منابع معدنی در بحرالمیت محروم می کند.
https://taghribnews.com/vdcgt79qzak93z4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی