تاریخ انتشار۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : 288146
//ویژه اجلاس بین المللی دیپلماسی وحدت//(43)

باید برنامه های عملی برای ایجاد وحدت در کشورهای اسلامی ارائه شود

تنا - اختصاصی
عالم اهل سنت عراقی تأکید کرد: ما نیازمند ارائه برنامه های عملی برای ایجاد وحدت در میان کشورهای اسلامی و جلوگیری از درگیریها هستیم.
باید برنامه های عملی برای ایجاد وحدت در کشورهای اسلامی ارائه شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ عبدالقادر آلوسی، عالم اهل سنت عراقی در اولین اجلاس بین المللی اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت اسلامی که امروز چهارشنبه 19 مهر در تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: بحمدالله نخستین گام در جهت ایجاد وحدت برداشته شده است و در تلاش هستیم که گام های عملی را نیز در این زمینه برداریم.
 
وی بر ارائه برنامه های عملی برای جلوگیری از درگیری ها و منازعات موجود در کشورهایی چون عراق، سوریه، یمن و سایر کشورهای درگیر تأکید کرد و گفت: ما در گذشته هم نیازمند وحدت جهان اسلام بودیم اما امروز این تلاش ها از طریق علمای مسلمان باید بیشتر شود.
 
شیخ آلوسی با انتقاد از برخی کشورهای اسلامی که عامل ایجاد تفرقه هستند، گفت: ما باید مشکلات را پیدا کنیم و بدانیم که چرا قشرهای مدعی وحدت اسلامی به شعارهای خود عمل نمی کنند؟
 
وی با تأکید بر اینکه باید نسبت به مؤسسات تقریبی اهتمام بیشتری داشت، خاطرنشان کرد: باید قشر دانشجو نیز در این زمینه جدی گرفته شود و به فعال سازی فعالیت های دانشگاهی در بخش تحصیلات تکمیلی اهمیت ویژه ای داد.
 
این عالم اهل سنت عراقی بر ایجاد پایگاه های ارتباطی وحدت گرا تأکید کرد و گفت: ما امیدواریم بتوانیم وحدت اقتصادی را در میان مسلمانان جهان ایجاد کنیم چرا که این سرمایه ها نقش بزرگی در این زمینه دارد.
 
وی همچنین بر تشکیل شبکه های تلویزیونی وحدت گرا و دوری از ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی تأکید کرد و نقش این شبکه ها را بسیار مهم ارزیابی کرد.
 
تهیه و تنظیم خبر: فرشته صدیقی
https://taghribnews.com/vdcgt79x3ak97q4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی