تاریخ انتشار۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : 255548

گزارشی از اقدامات رژیم آل خلیفه در سالی که گذشت

سال ۲۰۱۶ در بحرین را باید سال تشدید حملات آل خلیفه علیه روحانیون و علمای این کشور دانست.
گزارشی از اقدامات رژیم آل خلیفه در سالی که گذشت
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، پایگاه بحرینی الیوم در گزارشی اعلام کرد: مسئولان امنیتی آل خلیفه در سال 2016 حملات خود علیه انقلابیون و مخالفان نظام را تشدید کردند، اما در این میان حملات آنها علیه روحانیون و علما شدیدتر بوده و این حملات به ویژه پس از سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم شدت بیشتری یافته است.
 
مرکز حقوق بشر بحرین نیز در 19 آگوست گذشته با صدور بیانیه ای در این زمینه اعلام کرده بود فقط در طول دو ماه 87 روحانی بحرینی به دادگاه و نیروهای امنیتی احضار  و 12 نفر از آنها محاکمه شده اند.
 
از جمله اتفاقات ضد روحانیت در سال 2016 این بود که نیروهای امنیتی در این سال حجت الاسلام و المسلمین سید مجید مشعل رئیس بزرگ ترین هیئت دینی و علمایی شیعی در بحرین را بازداشت و او را به دو و نیم سال زندان به اتهام مشارکت در تجمع الدراز محکوم کردند.
 
مسئولان امنیتی همچنین در سال گذشته میلادی بارها شیخ محمد صنقور روحانی برجسته بحرینی و امام جماعت بزرگ ترین نماز جمعه بحرین را احضار کردند و او را به تحریک مردم علیه نظام و سخنرانی بدون مجوز متهم کردند که پس از مدتی نیز آزاد شد.
 
بازداشت و زندانی کردن روحانیون در حالی در بحرین صورت می گیرد که سازمان "هیومن رایتس فرست" و سازمان "دیدبان حقوق بشر" حمله به روحانیون توسط نظام را محکوم کرده اند و خواستار توقف این پدیده در بحرین شده اند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcgtn9x7ak9nn4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی