تاریخ انتشار۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : 255241

واکنش بسیج مردمی عراق به اتهامات عربستان سعودی

عضو دفتر سیاسی حزب الله عراق، به اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان علیه بسیج مردمی واکنش نشان داد و تأکید کرد که بسیج مردمی یک نیروی نظامی است که طبق دستورات دولت عراق عمل می‎کند.
واکنش بسیج مردمی عراق به اتهامات عربستان سعودی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "جاسم الجزایری" از فرماندهان بسیج مردمی در واکنش به اظهارات "عادل الجبیر" وزیر خارجه عربستان سعودی علیه بسیج مردمی گفت: بسیج نیروی نظامی است که طبق دستورات دولت عراق عمل می‎کند.

الجزایری به شبکه خبری "روداو" گفت: مواضع عربستان علیه نیروهای داوطلب مردمی عراق عجیب یا جدید نیست و دشمنی‌های آن علیه عراق ادامه دارد و این کشور با چشم طایفه‎گری به عراق نگاه می‎کند.

جاسم الجزایری عضو دفتر سیاسی "حزب الله" عراق، افزود: اگر چه جمهوری اسلامی از عراق حمایت سیاسی و نظامی می‏ کند، اما بسیج مردمی هیچ ارتباطی با ایران ندارد.

وی تأکید کرد که عربستان تمایلی به درک تغییر دموکراتیکی که عراق از زمان سرنگونی رژیم صدام در سال 2003 شاهد آن بوده است، ندارد.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان روز دوشنبه از بسیج مردمی در عراق انتقاد و مدعی شد که بسیج مردمی یک مؤسسه طایفه‎ای است که از سوی فرماندهان ایرانی رهبری می شود.

سخنگوی وزارت خارجه عراق نیز در پاسخ به حملات عادل الجبیر علیه بسیج مردمی، این نیرو را یک نهاد شجاع و قهرمان توصیف کرد و گفت: اجازه فتنه‌انگیزی عربستان در عراق را نمی‌دهیم.
 
 
https://taghribnews.com/vdcgtn9xqak9nx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی