تاریخ انتشار۱۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : 255647
دبیرکل جدید سازمان ملل:

سال 2017 را به سال صلح تبدیل کنیم

آنتونیو گوترش گفت: ما باید متعهد شویم که هر روز برای صلح کوشش و سال 2017 را به سال صلح تبدیل کنیم.
سال 2017 را به سال صلح تبدیل کنیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "آنتونیو گوترش" دبیرکل جدید سازمان ملل، امروز اعلام کرد: در شرایطی که میلیون‌ها انسان در جهان در مناقشه‌ها گیر افتاده‌اند، صلح باید هدف و راهنمای ما باشد.

گوترش در نخسین روز از قرار گرفتن در رأس سازمان ملل خاطر نشان کرد:همه آنچه که ما به عنوان خانواده بشری برای آن ارزش قائلیم مانند کرامت و امید، پیشرفت و شکوفایی به صلح بستگی دارد، بیایید متعهد شویم که هر روز برای صلح کوشش و سال 2017 را به سال صلح تبدیل کنیم.

گوترش 67 ساله که دو سمت کمیسر عالی سازمان ملل در امور آوارگان و نخست وزیری پرتغال را در کارنامه دارد، برای یک دوره پنج ساله در رأس سازمان ملل انتخاب شد.

آنتونیو گوتروش که یک سوسیالیست میانه ‌رو، کاتولیک و هوادار اتحادیه اروپاست به راحتی به چهار زبان فرانسوی، انگلیسی، پرتغالی و اسپانیولی صحبت می کند.

او در دو دوره حضور خود در رأس کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل (2005 تا  2015)اصلاحاتی را در این نهاد انجام داد که به کاهش کارکنان مستقر در ژنو به منظور افزایش توان مداخله فوری بین المللی منجر شد.

از آنجا که روز دوشنبه در آمریکا به مناسبت سال نو تعطیل است، گوترش روز سه ‌شنبه ساعت 9 به وقت محلی برای نخستین روز کاری در مقر سازمان ملل در نیویورک حاضر خواهد شد؛ وی جانشین بان کی مون کره‌ای می شود که دوره 10 ساله دبیرکلی او شنبه شب به پایان رسید.
 
https://taghribnews.com/vdcgtn9xuak9n34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی