تاریخ انتشار۲۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : 245242

انتقاد انجمن دفاع از حقوق بشر الجزایر از سازمان ملل

انجمن دفاع از حقوق بشر الجزایر در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل با انتقاد از معیارهای دوگانه نظام جهانی در خصوص حقوق بشر، خواستار اصلاح واقعی نظام جهانی شد.
انتقاد انجمن دفاع از حقوق بشر الجزایر از سازمان ملل
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، انجمن دفاع از حقوق بشر الجزایر به مناسبت روز جهانی دمکراسی در نامه ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت: بسیاری از کشورهای جهان از جمله الجزایر، از سازمان ملل متحد خواستار اصلاح نظام جهانی به صورت عملی هستند.
 
در این نامه آمده است: کشورهای بزرگ جهان در هر فاجعه انسانی و یا جنگ که در جهان روی داده است، دست داشته اند؛ اما همواره این سازمان ملل متحد است که به عنوان آخرین نهاد نسبت به این فجایع واکنش نشان داده و تنها به ابراز نگرانی از آن بسنده می کند.
 
این نهاد حقوق بشری الجزایری پرسید: سازمان ملل متحد در خصوص مساله فلسطین که از سال 1947 به راه حلی دست نیافته و یا درخصوص مساله صحرای غربی ، به چه می اندیشد؟ سازمان ملل متحد زمانی که نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سال 2003 عراق را به اشغال خود درآوردند و یا زمانی که شورای امنیت برای حمله به لیبی تصمیم گرفت کجا بود؟
 
انجمن دفاع از حقوق بشر الجزایر در ادامه افزوده است: سازمان ملل متحد بر اساس منشور خود که در آن حمایت از بشریت در سرلوحه کار این نهاد قرار دارد، دیگر قادر به انجام وظایف خود نیست.
 
این نهاد الجزایری مدافع حقوق بشر نوشته است: سازمان ملل متحد به نهاد حامی اشغالگر تبدیل شده که به کشورهای قوی برای اشغال کشورهای دیگر مشروعیت می بخشد. همچنین این نهاد بین المللی به ابزاری در خدمت منافع کشورهای ابرقدرت جهان تبدیل شده که به دور از قانون و عدالت جهانی است و همواره تصمیم گیرندگان سیاست های جهانی معیارهایی دوگانه در اجرای قوانین بین المللی اتخاذ می کنند.
 
انجمن دفاع حقوق بشر الجزایر با اشاره به فعالیت های سازمان ملل متحد که در خدمت منافع آمریکا و هم پیمانانش است در پایانِ نامه خود به دبیرکل سازمان ملل متحد بر ضرورت تغییر ساز و کارهای سازمان ملل متحد به عنوان یک نهاد بین المللی حامی عدالت و حقوق بشر تاکید کرده است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcgtn9xxak9tx4.rpra.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی