تاریخ انتشار۱۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : 187247

روز «جمهوری اسلامی ایران»، در سال «همكارى هاى گسترده ى دولت و ملّت»

چنانچه بخواهیم، توصیه های گرانبهای حضرت امام را در خصوص صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی، بکارگیریم و به بهترین وجه و مناسب ترین شیوه ها به آن عمل کنیم، باید شعار حکیمانه ای که مقام معظم رهبری برای امسال برگزیده اند، در عرصه های کاری نصب العین خود قرار دهیم.
روز «جمهوری اسلامی ایران»،  در سال «همكارى هاى گسترده ى دولت و ملّت»
   امام خمینی (ره):  «من در این روز مبارک، روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت، «جمهوری اسلامی ایران» را اعلام می‏کنم......  ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره‏های قصر 2500 سال حکومت طاغوتی فرو ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست.» (12فروردین 1358)
 مقام معظم رهبری :  «به نظر من امسال را بايد «سال همكارى هاى گسترده ى دولت و ملّت» دانست؛ من اين شعار را براى امسال انتخاب كردم: «دولت و ملّت، همدلى و هم زبانى». اميدواريم اين شعار در عمل تحقّق پيدا كند» ( اول فروردین 1394)
                                                                     *********
   مروری دوباره بر پیام تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در دوازده فروردین 1358، وظایف هر ایرانی را در صیانت و پاسداری از نظام سیاسی  برخاسته از انقلاب اسلامی مردم ایران، یادآور می شود. پیامی که بعد از اعلام نتایج افتخارآمیز  و غرورانگیز  (98%) همه پرسی جمهوری اسلامی (در روزهای 10 و 11 فروردین 58 )  صادر شد و ضمن اعلام  روز دوازده فروردین بعنوان یکی از «بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی مردم ایران »، از آحاد این ملت شجاع خواست تا با قدرت و قاطعیت، نظام جمهوری اسلامی را حفظ نمایند. دراین پیام تاریخی،  به ماهیت متفاوت نظام جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با دیگر نظام های سیاسی اشاره می شود و مناسبات ویژه ای که بر اثر برپایی این نظام، میان مردم ودولت به وجود آمده؛  مورد تاکید قرار می گیرد. چنانکه حضرت امام در این پیام می فرمایند: «مبارک باد بر شما روزی که..... با رای قاطع به جمهوری اسلامی، حکومت عدل الهی را اعلام نمودید، حکومتی که در آن، جمیع اقشار ملت با یک چشم دیده می‏شوند» و در بخش دیگری از این پیام، روز جمهوری اسلامی را  «روز امامت وامت» که به معنی وجود رابطه ای ویژه بین مردم و نظام اسلامی است، می نامند.پیداست چنانچه بخواهیم، توصیه ها وسفارشات ارزشمند وگرانبهای حضرت امام را در خصوص صیانت وپاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی، بکارگیریم و به بهترین وجه و مناسب ترین شیوه ها به آن عمل کنیم، باید شعار حکیمانه ای که مقام معظم رهبری برای امسال برگزیده اند در عرصه های کاری و اجرایی نصب العین خود قرار دهیم . زیرا  شعار «دولت و ملّت، همدلى و هم زبانى»،  نه تنها همچون شعارها و عناوینی که برای سال های گذشته برگزیده شد؛ موجبات تحقق بهتر اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران را فراهم می کند بلکه با توجه به آنکه مقام معظم رهبری، سال جاری را  «سال همكارى هاى گسترده ى دولت و ملّت» دانسته اند مصادیق عینی تری را ماهیت مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران ارائه می کند و افزون بر آن، راه را  بر اجرای توطئه های پیچیده ای که از طریق رو در رو قراردادن دولت وملت، درصدد فروپاشی این نظام مردمی هستند؛ می بندد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcgtu9quak97x4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی