تاریخ انتشار۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : 157042
امام جمعه مریوان:

بانو فاطمه(س) الگوی عملی زنان مسلمان برای نقش آفرینی در جامعه است

امام جمعه مریوان خواستار تأسی از سیره و سنت بانو فاطمه(س) توسط زنان مسلمان در عرصه های مختلف شد.
بانو فاطمه(س) الگوی عملی زنان مسلمان برای نقش آفرینی در جامعه است
"ماموستا مصطفی شیرزادی" در گفتگو با خبرنگار تقریب در سنندج با تبریک روز زن ومادر و تقارن این روز مبارک با ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) به جایگاه زن در اسلام اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) دختر گرامی پیامبر اکرم و پرورش یافته مکتب ناب محمدی و بهترین الگو برای زنان جهان است.

وی افزود: این روز به یُمن ولادت بانوی نمونه اسلام فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ، روز مادر نام گرفته است ، بانویی كه گل سرسبد تمام بانوان عالم است و تنها زنی است كه پدرش یعنی پیامبر ( ص) به او لقب اُم ابیها داده است،یعنی زنی كه برای پدرش همچون مادر بود.

ماموستا شیرزادی خاطر نشان کرد: زندگی و سیره حضرت زهرا ( س) به قدری آموزنده است كه هر زن آزاده ای در جهان او را همچون قدیسه ای تحسین می كند زنی كه تولدش از دامن خدیجه كبری ، همسر پیامبر گرامی اسلام (ص) و در كانون نخستین خانواده اسلامی با نغمه های آسمانی و تسبیح قدسیان همراه شد.

این روحانی برجسته اهل سنت کشور تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) بهترین نمونه برای زنان مسلمان است و باید زنان و دختران ما حضرت فاطمه را الگو و اسوه حسنه خود در تمامی امور قرار دهند.

ماموستا شیرزادی در ادامه سخنان خود به جایگاه زن در اسلام اشاره کرد و افزود: زن در اسلام از جایگاه خاصی برخوردار بوده و بهترین اکرام و جایگاه را اسلام به زن داده است اما اورپائیان با انتقادهای بیجا سعی می کنند برهنگی و بی حجابی را آزادی و حقوق زن معرفی کنند.

وی افزود: غربی ها در صددند از طریق لوازم آرایش و بی حجابی و با استفاده از تبلیغات رسانه ای دختران و زنان مسلمان را اغفال کرده و آنان را متوجه زرق و برق دنیوی کنند.

امام جمعه مریوان خاطر نشان کرد: امروز زن مسلمان ایرانی با حجاب و پوشش اسلامی قله های افتخار را در عرصه علم ومعرفت یکی پس از دیگری فتح نموده و در مجامع جهانی حضور می یابند و به زنان دنیا اعلام می دارند که حجاب مانع پیشرفت زن نخواهد شد.

ماموستا شیرزادی اظهار داشت: باید زنان مسلمان با هوشیاری و بصیرت توطئه های دشمنان را رصد نموده و به این مهم توجه داشته باشند که آینده تمام جامعه اسلامی در گرو سلامت و تعالی فکری و معنوی آنان است.
https://taghribnews.com/vdcgtu9qxak9nz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی