تاریخ انتشار۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 217342
//دو خبر از بحرین//

بازداشت پزشک بحرینی به علت انتقاد از عربستان/ "شهید النمر" نام جدید پل بحرین - عربستان

سعید السماهیجی جراح چشم بازداشت شد. ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین از مردم خواست به نشانه اعتراض به جنایت آل سعود در اعدام آیت الله نمر باقر النمر، کالاهای سعودی را تحریم کنند.
بازداشت پزشک بحرینی به علت انتقاد از عربستان/ "شهید النمر" نام جدید پل بحرین - عربستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،  دادستانی کل بحرین دستور 7 روز بازداشت سعید السماهیجی را به ادعای "توهین" به نظام عربستان و "تحریک مردم به آشوب و تظاهرات" صادرکرد.
 
سعید السماهیجی جراح چشم است و در صفحه شخصی تویتر خود از نظام سعودی به علت اعدام شیخ نمر باقر النمر انتقاد کرده بود.
 خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) به نقل از عیسی المناعی دادیار دادستانی کل بحرین مدعی شد: "السماهیجی به کشوری دوست توهین کرده و مردم را به راهپیمائی و تظاهرات غیرقانونی فراخوانده است و پس از فراخوان وی چند تظاهرات همراه با آشوب و خشونت برگزار و این فرد سرانجام بازداشت شد .
 
عوامل نظام حاکم آل خلیفه بحرین بامداد دیروز دوشنبه السماهیجی را از خانه به مرکز بازجوئی منتقل کردند .
 
خبر دیگر این که ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین با اعلام نام جدید "شهید النمر" برای پل ارتباطی بحرین - عربستان از مردم این کشور دعوت کرد به نشانه اعتراض به جنایت آل سعود در اعدام آیت الله نمر باقر النمر، کالاهای سعودی را تحریم کنند.
 
ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه دربیانیه‌ تجمع اعتراض آمیز مردم ستره، تأکیدکرد ژانویه 2016 ماه خشم و اعلام وفاداری به خون شهید نمر و آماده شدن برای احیای پنجمین سالگرد انقلاب است.
 
این فعالیتهای اعتراض آمیز درحالی صورت می گیرد که وزارت کشور بحرین با استقبال از جنایت آل سعود تهدید کرده است که اتباع بحرینی حتی درصورت اظهارنظر اعتراض گونه به اعدامها در عربستان، مجازات می شوند.
 
نهادهای امنیتی آل خلیفه تا کنون شماری از فعالان بحرینی را به همین دلیل بازداشت و یا احضار و بازجویی کرده اند.
https://taghribnews.com/vdcgtu9xxak9qw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی