تاریخ انتشار۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب : 277049

​آئین "باداراک" نمادی از تعامل اقوام و ادیان ایرانی

تنا - استان آذربایجان غربی
شصت و سومین مراسم مذهبی باداراک یا عشای ربانی از روز گذشته در مجموعه جهانی قره کلیسای چالدران آغاز شده است.
​آئین "باداراک" نمادی از تعامل اقوام و ادیان ایرانی
به گزارش خبرنگار تقریب از ارومیه، مراسم مذهبی باداراک یا عشای ربانی سالانه با حضور ارامنه کشورهای ارمنستان، سوریه، لبنان، هلند، فرانسه، اتریش، آلمان، کانادا و دیگر کشورهای جهان برگزار می شود و یکی از هفت ‌آئین مقدسی است که در تمام فرقه‌های مسیحیت به انجام می‌رسد.

رئیس نمایندگی خلیفه گری ارامنه آذربایجان در خصوص این مراسم گفت: با توجه به شرایط حاکم بر منطقه و متهم کردن ایران به آنچه که آن را نقض حقوق بشرمی نامند، برگزاری مراسم جهانی قره کلیسا و حضور زائران و محققانی از کشورهای اروپایی و داخل کشور، مهر باطلی بر ترفندها و توطئه های جهان سلطه خواهد زد.

پایلاک ساهاک به حضور اسقف اعظم خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان "گریگورچفیچیان" در آئین امسال اشاره و اظهار کرد: آئین "باداراک" نمادی از تعامل اقوام و ادیان ایرانی است.

وی، افزود: در سال های اخیر اقدام های مناسبی جهت میزبانی، اقامت و اسکان زائران قره کلیسا توسط نهادهای مربوطه صورت گرفته است. 

عضو هئیت برگزار کننده مراسم زیارت قره کلیسا هم گفت: امسال شصت وسومین سال برگزاری مراسم مذهبی قره کلیسا در شهرستان چالدران است که سه روز ادامه خواهد داشت.

دایموند آبراهیمیان افزود: در این مدت ارامنه با انجام اعمال زیارتی از جمله راز و نیاز با خدا، روشن کردن شمع، غسل تعمید نوزادان، قربانی کردن گوسفند از خداوند طلب رحمت و مغفرت گناهان خود خواهند کرد. 

فرماندار چالدران هم با بیان اینکه این آئین مذهبی مسیحیان امسال با حضور پنج هزار نفر از کشورهای مختلف جهان برگزار می شود، اضافه کرد: شهرستان چالدران برای پذیرایی از میهمانان این آئین آمادگی کامل دارد.

کریم حسین زاده اظهار کرد: به همین منظور علاوه بر ایجاد درمانگاه سیار و استقرار گروه امداد و نجات جاده ای، آتش نشانی، راهداری و پلیس راه در زمان برگزاری این مراسم، غرفه های سیاری نیز برای فروش مواد غذایی مورد نیاز زائران در نظر گرفته شده است.

به گفته وی اسلام، دین صلح و برادری بوده و اجرای آئین های مذهبی پیروان ادیان مختلف در ایران نیز نشان دهنده زندگی مسالمت آمیز در این کشور اسلامی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز گفت: این مراسم یکی از بزرگترین گردهمایی های اقلیت های دینی جهان است که در این استان مرزی برگزار می شود.

جلیل جباری افزود: برگزاری آئین مذهبی ارامنه جهان همه ساله در ایران ضمن اینکه نشان دهنده زندگی مسالمت آمیز اقوام و ادیان مختلف در ایران و آذربایجان غربی است، صلح و دوستی ایرانیان را به تصویر می کشد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، قره کلیسا همواره در زمره سه محل گردشگرپذیر این استان به ثبت رسیده و مورد اقبال گردشگران بوده است.

جلیل جباری افزود: گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور به قره کلیسا می آیند که این امر نشان از اهمیت این بنای تاریخی در سطح جهانی دارد.

وی اضافه کرد: مردم چالدران نیز همراهی خوبی در ایجاد محیطی مناسب برای گردشگران دارند و فرهنگ این منطقه کمک زیادی به جذب گردشگران بیشتر در چالدران کرده است.

قره کلیسا از بناهای مذهبی متعلق به ارامنه است که در جنوب ماکو و ۲۰ کیلومتری شمال شرقی چالدران در کنار روستایی به همین نام واقع شده است.

بنای قره کلیسا (کلیسای تاتاووس مقدس) در چالدران جزو 9 اثر ثبت شده جهانی ایران و 2 اثر ثبت شده جهانی آذربایجان غربی است.
https://taghribnews.com/vdcgtu9xyak9uz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی