تاریخ انتشار۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۶
کد مطلب : 257140

واکنش علمای شیعه و سنی لبنان به اعدام 3 جوان انقلابی در بحرین

سید علی فضل الله امام جمعه بیروت و شیخ ماهر حمود دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت، اعدام 3جوان بحرینی توسط رژیم آل خلیفه را محکوم کردند.
واکنش علمای شیعه و سنی لبنان به اعدام 3 جوان انقلابی در بحرین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت، اعدام سه جوان انقلابی در بحرین را محکوم کرد و گفت: این اعدام کاملا در راستای بحران آفرینی انجام گرفته و از دولت بحرین می خواهیم به گفت وگو با ملت روی آورده و با دوری از فتنه، از ثبات در بحرین حمایت کند.
 
وی افزود: این سه زندانی سیاسی در حالی اعدام شدند که نتوانستند از حق طبیعی و عادلانه جهت دفاع از خود استفاده کنند و کاملا مشخص است که نظام درصدد برافروختن آتش فتنه و سوق دادن کشور به سوی بحران است.
 
این روحانی لبنانی تأکید کرد که بارها از مقامات بحرینی خواستیم به گفت وگو با ملت پرداخته و کشور را به سوی  گزینه هایی که به صلاح نظام و ملت نیست، سوق ندهند.
 
حجت الاسلام فضل الله ادامه داد: اما متاسفانه شاهدیم که همواره منطق گفت وگو از سوی دولت بحرین رد شده و از بحران آفرینی استفاده می کند. بیم آن داریم که فتنه به جایی برسد که توان توقف آن وجود نداشته باشد و همگان در آتش فتنه بسوزند.
 
شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت نیز در پیامی، اعدام سه تن از جوانان انقلابی بحرین به دست  آل خلیفه را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: این اعدام ها با هدف شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی در منطقه بر اساس توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت می گیرند چرا که فتنه مذهبی بهترین سلاح دشمنان علیه منطقه و کشورهای اسلامی به شمار می آید.
 
وی افزود: بر همگان روشن است کسانی که اعدام شده اند توانایی اثبات بی گناهی خود را داشتند اما در تخلفی آشکار کشته شدند. همه جهانیان به ویژه آزادگان غیر مرتبط با سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی باید این جنایت را محکوم کنند.
 
این عالم اهل تسنن تصریح کرد: علمای جهان اسلام و کسانی که وجدان زنده دارند، باید در برابر این توطئه و بحران آفرینی آل خلیفه ایستادگی کنند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcgtu9xzak9nq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی