تاریخ انتشار۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : 203347

هشدار مصر به سفیر انگلیس در قاهره

وزارت خارجه مصر با احضار سفیر انگلیس در قاهره مراتب اعتراض شدید خود را درباره اظهارات انتقادآمیز وی در خصوص حکم حبس برای خبرنگاران شبکه خبری الجزیره اعلام کرد.
هشدار مصر به سفیر انگلیس در قاهره
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از تلویزیون دولتی مصر، درپی اظهارات «جان کاسون» سفیر انگلیس در قاهره
وزارت خارجه مصر با انتشار بیانیه ضمن اخطار به کاسون به اظهارات او اعتراض کرد و آن را مداخله غیرقابل قبول در رویه قضایی مصر دانست.

سفیر انگلیس در قاهره دیروز (شنبه) بعد از اعلام حکم حبس دادگاه مصر برای خبرنگاران شبکه خبری الجزیره، از این حکم، انتقاد و به مصر توصیه کرد که ثبات خود را براساس آزادی مطبوعات و بیان بنیان گذارد. وی درجمع خبرنگاران گفته بود که نگران است این حکم اعتماد به پایه های ثبات مصر را در داخل و خارج این کشور تضعیف کند. این اظهارات در صفحه فیس بوک سفارت انگلستان نیز قرار گرفت.

اعلام حکم سه سال حبس به اتهام فعالیت بدون مجوز و نشر اخبارکذب برای سه خبرنگار، انتقاد جامعه بین الملل را در خصوص ادعاهای مصر مبنی بر پایبندی به دموکراسی آن هم پس از گذشت پنج سال از سرنگونی حکومت استبدادی حسنی مبارک درپی داشت.
این حکم درجلسه محاکمه مجدد «محمد فهمی» خبرنگار کانادایی، «باهر محمد» خبرنگار مصری و «پیتر گرشت » خبرنگار استرالیایی صادر شد.
این افراد در دادگاه اولیه به 10 سال حبس متهم شده بودند.
همه متهمان اتهامات مطرح شده را رد کرده اند.
حامیان حقوق بشر می گویند بازداشت این خبرنگاران بخشی از سرکوب آزادی بیانی است که از زمان برکناری محمد مرسی نخستین رییس جمهوری منتخب مصر از قدرت در سال 2013 آغاز شده است.
https://taghribnews.com/vdcgtw9xuak9zw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی