تاریخ انتشار۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : 273142

​کشف جسد 255 مهاجر در سواحل لیبی

سازمان هلال احمر لیبی از کشف اجساد 255 مهاجر غیرقانونی در سواحل لیبی خبر داد.
​کشف جسد 255 مهاجر در سواحل لیبی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، هلال احمر لیبی با اعلام کشف اجساد 255 مهاجر غیرقانونی در سواحل لیبی افزود: اجساد این مهاجران غیرقانونی بر روی صخره های ساحلی شناور بودند. اما هنوز مشخص نیست این افراد چه زمان در آب های لیبی غرق شدند.
 
درهمین حال، گارد ساحلی لیبی از نجات دست کم 148 نفر از 19 زن و چهار کودک در نزدیکی سواحل این کشور خبر داد.
 
براساس اعلام گارد ساحلی لیبی، اغلب این مهاجران از اتباع کشورهای کامرون، سودان، سنگال و مالی بودند که در دریای مدیترانه گرفتار شدند.
 
گارد ساحلی ایتالیا پیشتر گفته بود: حدود 8 هزار و پانصد پناهجو در 48 ساعت گذشته در آب های دریای مدیترانه نجات یافته و اکنون در مسیر رسیدن به بنادر ایتالیا هستند.
 
از آغاز سال 2017 میلادی شمار پناهجویانی که وارد اروپا شده اند به بیش از 83 هزار نفر می رسد که 85 درصد آنها وارد خاک ایتالیا شدند. این در حالی است که شمار آنها در مدت مشابه در سال گذشته به حدود 216 هزار نفر می رسید.
 
با فرارسیدن فصل تابستان و بهبود شرایط جوی و دریایی، همواره شمار بیشتری از پناهجویان که از فقر و جنگ فرار کرده اند، به امید یک زندگی بهتر، از طریق دریای مدیترانه - که اکنون تبدیل به گورستان پناهجویان شده است- دست به سفری پرمخاطره به سوی اروپا می زنند.
 
بسیاری از این پناهجویان در مسیر خطرناک دریایی جان خود را از دست می دهند و بسیاری نیز نجات یافته و به ایتالیا منتقل می شوند، اما اغلب آنها پس از رسیدن به این کشور به دلیل نبودِ شرایط مناسب مأیوس شده و تلاش می کنند تا خود را به شمال اروپا برسانند.
 
https://taghribnews.com/vdcgtw9xxak9uq4.rpra.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی