تاریخ انتشار۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۹:۰۱
کد مطلب : 172144

ائئلاف بین المللی در جنگ علیه داعش جدی نیست

امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه ائتلاف بین المللی باید در جنگ علیه تروریسم صادق باشد، گفت: ائئلاف بین المللی همچنان با تروریست های داعش مدارا می کند.
ائئلاف بین المللی در جنگ علیه داعش جدی نیست
سید صدرالدین القبانچی در خطبه های نماز جمعه این شهر که در حسینیه الفاطمیه برگزار شد با اشاره به اعتراف برخی کشورهای غربی و عربی از جمله انگلیس، آلمان و اردن مبنی بر حضور تعداد زیادی از شهروندان آنها در کنار تروریست های داعش و تداوم انتقال آنها به عراق و سوریه، افزود: مواضع رسمی این کشورها نشان می دهد که ائئلاف بین المللی در جنگ علیه این گروه ها جدی نیست.
امام جمعه نجف اشرف ادامه داد: در حال حاضر دو هزار خانواده ایزدی در کوه های سنجار در محاصره داعش قرار دارند و با توجه به فرارسیدن زمستان سوال این است که ائئلاف بین المللی چه برنامه ای را در این زمینه تدارک دیده و حقوق بشر برای نجات این خانواده ها چه کاری انجام داده است.
وی همچنین از نخست وزیر و وزرای دفاع و کشور عراق خواست تغییرات گسترده ای را در ارتباط با فرماندهان امنیتی که به گفته وی خیانت و تعلل آنها به اثبات رسیده است، ایجاد کرده و از فرماندهان وفادار به کشور قدردانی کنند.
امام جمعه نجف اشرف با مثبت خواندن سفر نخست وزیر عراق به ایران و رییس مجلس این کشور به کویت  گفت: عراق اخیرا شاهد یک دیپلماسی گسترده است و به حسن همجواری و همزیستی مسالمت آمیز ایمان دارد. القبانجی افزود: عراق اکنون شاهد موفقیت های گسترده امنیتی است به گونه ای که ۸۰ درصد تکریت و دهها روستا آزاد شده و پیشروی های زیادی در منطقه 'جرف الصخر' حاصل شده است.
وی افزود: برای نخستین بار دهها تن از عناصر تروریستی داعش خود را به نیروهای امنینی عراق تسلیم کرده اند. تروریست های تکفیری داعش از ۹ ژوئن (۱۹خرداد) با حمله به شمال و غرب عراق بخش هایی از این مناطق را اشغال کرده اند.

https://taghribnews.com/vdcgtx9qtak9uq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی