تاریخ انتشار۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : 199046

اردوگاه آموزشی داعش در مرکز اروپا

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی از تأسیس اردوگاه آموزشی داعش در یکی از روستاهای دورافتاده بوسنی و هرزگوین به منظور طراحی حملات تروریستی در اروپا خبر داد.
اردوگاه آموزشی داعش در مرکز اروپا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، روزنامه"میرور"، چاپ انگلستان نوشت: گروه تروریستی داعش اردوگاهی آموزشی در روستای "اسوه" در 100 کیلومتری شهر سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگوین دایر کرده است و قصد دارد برای حملات تروریستی در اروپا برنامه ریزی کند.
 
این روستا در منطقه ای دور افتاده واقع شده است و راه های ورودی به آن به قدری باریک است که یک خودرو به زحمت می تواند از آنها عبور کند. بسیاری از خانه های این روستا تخریب شده اند و نقاط مسکونی دیگری در نزدیکی آن وجود ندارند. ساکنان محلی، این روستا را "لانه تروریست ها" می نامند.
 
 هیئت تحقیقی که توسط این روزنامه برای بررسی وجود این اردوگاه تشکیل و عازم بوسنی و هرزگوین شده است، می گوید: زمین های این روستا و مناطق اطراف آن توسط افراط گرایان مرتبط با داعش خریداری شده اند.
 
در گزارش این هیئت، نام هایی چون "هارون مهیسویچ" روحانی تندرو بوسنیایی، "یاسین ریزویچ" و "عثمان ککیچ"  به چشم می خورد. "عزت هدزیچ" سرکرده محلی که چندی پیش توسط نیروهای امنیتی بوسنی به همراه شماری از تندروان دیگر بازداشت شده است نیز مالک چند هکتار زمین و چند باب خانه در این روستا می باشد.
 
بوسنی و هرزگوین کشوری واقع در جنوب شرقی اروپا است که از طریق دریای آدریاتیک اروپا را به سوریه، عراق و شمال آفریقا متصل می کند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcgty9q3ak9yz4.rpra.html
مرجع : خبرگزاری اسپوتنیک
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی