تاریخ انتشار۲۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۸:۰۵
کد مطلب : 169247
نماینده ولی فقیه در امور حج:

وظیفه مذاهب مختلف اسلامی حرکت به سمت وحدت است/ حج بزرگترین کنگره جهان اسلام

حجت الاسلام قاضی عسگر گفت: دشمن همواره مترصد فرصتی برای ایجاد شکاف و اختلاف میان مسلمانان است و وظیفه مذاهب گوناگون اسلامی هم حرکت به سمت وحدت و حفظ ان است.
وظیفه مذاهب مختلف اسلامی حرکت به سمت وحدت است/ حج بزرگترین کنگره جهان اسلام
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، حجت الاسلام "سیدعلی قاضی عسگر" در گردهمایی زائران ایرانی کاروان های اهل سنت در مدینه منوره که تحت عنوان "حج - تبلور اتحاد و انسجام اسلامی" برگزار شد، با بیان اینکه اسلام دین عقلانیت است، افزود: وحدت مقدمه برتری اسلامی است و حج بعنوان بزرگترین کنگره جهان اسلام چنین ظرفیتی را برای ما ایجاد می کند.

وی افزود: دشمن همواره مترصد فرصتی برای ایجاد شکاف و اختلاف میان مسلمانان است و وظیفه مذاهب گوناگون اسلامی هم حرکت به سمت وحدت و حفظ ان است.

نماینده ولی فقیه در امور حج با بیان اینکه هیچ انسان مسلمانی حق بدگویی به مسلمان دیگر حتی پیروان سایر ادیان را ندارد ، افزود : همه فتنه ها علیه مسلمانان در طول تاریخ از ناحیه دشمنان بوده است و امروز شبکه های ماهواره ای با هدایت دشمنان و با هدف اختلاف افکنی میان شیعه و سنی به مقدسات انها توهین می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر با اشاره به اینکه وحدت تامین کننده دنیا و اخرت ماست و هیچ دلیلی برای تفرقه وجود ندارد ، گفت : شیاطین امروز مسئله اسلام هراسی را در غرب و شیعه هراسی را در منطقه مطرح می کنند و به ان دامن می زنند و با این کار مسلمانان را از هم دور و منابع و ثروت های انان را غارت می کنند.

وی از توطئه دشمنان علیه شیعه و سنی به عنوان توطئه عظیم یاد کرد و افزود : نباید با هم اختلاف داشته باشیم و با غنیمت دانستن فرصت حج از فضای معنوی این سرزمین استفاده کنیم.

انتقاد از شبكه‌های ماهواره‌ای
ماموستا سیدمصطفی خاتمی امام‌جمعه اهل‌سنت اشنویه نیز در این همایش طی سخنانی اظهار داشت: صلوات طبق آیه قرآن در هر زمان و مكان وارد است و تمسك بدان در شرایط كنونی می‌تواند راهگشای مسلمانان باشد.

وی از شبكه‌های ماهواره‌ای كه آب به آسیاب دشمن می‌ریزند،‌انتقاد و آن‌ها را مروجان تفرقه در میان امت اسلامی معرفی كرد و افزود: خوارج پریروز، وهابیت دیروز و سلفی‌های امروز با نام داعش، النصره، القاعده و هر اسم دیگر، ابزار دشمن برای تخریب چهره پاك اسلام هستند.

وحدت یك فرآیند است
حاج آخوند ابوبكر خوجملی امام جمعه اهل سنت نگین‌شهر طی سخنانی در این نشست از وحدت به‌عنوان یك فرآیند یاد می كند و می افزاید: پیامبر اسلام عصبیت و قومیت را رد كرده تا میان صفوف امت، وحدت و یگانگی به‌وجود آید.

وی در ادامه گفت: آنان كه می‌خواستند بر همه مسلمانان سیطره یابند، تكفیری‌ها را ایجاد كردند و این مخالف نظر همه پیشوایان مذاهب چهارگانه اهل سنت است.

لازم به ذکز است، همایش «حج، تبلور اتحاد و انسجام اسلامی»، نخستین همایش از سلسله برنامه‌هایی است كه در مكه و مدینه، ویژه زائران اهل سنت ایران برگزار می‌شود. این همایش با اجرای دو برنامه تواشیح و مولودی‌خوانی به پایان رسید.
https://taghribnews.com/vdcgty9quak93x4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی