تاریخ انتشار۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 269642

​حذف درس مربوط به فلسطین از کتاب های درسی لبنان

روزنامه «الاخبار» لبنان در گزارشی با اشاره به حذف سه درس مربوط به فلسطین در کتاب تاریخ عمومی مدارس این کشور، آن را یک «رسوایی» و گامی در مسیر «عادی سازی روابط با اسرائیل» دانست.
​حذف درس مربوط به فلسطین از کتاب های درسی لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، روزنامه الاخبار امروز دوشنبه در گزارش اصلی خود نوشت: مصوبه حذف فلسطین از کتاب های درسی لبنان در سپتامبر 2016 به تایید «الیاس بوصعب» وزیر وقت آموزش و پرورش لبنان رسید و هم اکنون این مصوبه در حال اجراست؛ مدارس نیز بر همین اساس اقدام به حذف سه درس مربوط به فلسطین و جایگزینی آن با یک مطلب نیم صفحه ای تحت عنوان «اردن و مساله فلسطین تا سال 1967» کرده اند.
 
الاخبار ریشه این اتفاق را در کمک مالی دانست که دولت بریتانیا در سال 2014 در راستای حمایت از چاپ کتاب های درسی دانش آموزان به وزارت آموزش و پرورش لبنان پیشنهاد داد که بر اساس آن کتاب جغرافیا را از این کمک ها استثنا کرد تنها به این خاطر که در نقشه درج شده در این کتاب، نام «فلسطین اشغالی» و نه «اسرائیل» نوشته شده بود.
 
الاخبار افزود: پس از مدتی، بریتانیا اعلام کرد که «هبه» و کمک مالی تصویب شده از طریق موسسه «ادیان» به وزارت آموزش و پرورش پرداخت خواهد شد.
چیزی نگذشت که دولت لبنان با واگذاری بخشی از مسئولیت های خود در اصلاح و تغییر کتاب های درسی به موسسه «ادیان»، راه را برای دخالت این موسسه در محتوای کتاب های درسی باز کرد.
 
موسسه «ادیان» جزو سازمان های غیر دولتی است که با حمایت سفارت انگلیس در بیروت، برنامه های فرهنگی مشکوکی تحت عنوان «فرهنگ صلح» را اجرا می کند.
https://taghribnews.com/vdcgty9xxak9334.rpra.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی