تاریخ انتشار۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 240049
عضو شورای عالی مجمع تقریب:

اصل در اسلام این است که مسلمانان یکدیگر را دریابند/ پیشنهاد تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی در مشهد به دلیل ظرفیتهای مناسب

تنا – اختصاصی
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و تعلیم القرآن خراسان رضوی و عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خواستار تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی و زیارتگاههای علما و اندیشمندان بزرگ جهان اسلام از جمله غزالی در مشهد مقدس به دلیل ظرفیتها و پتانسیل این شهر مقدس برای تقریب مذاهب شد.
اصل در اسلام این است که مسلمانان یکدیگر را دریابند/ پیشنهاد تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی در مشهد به دلیل ظرفیتهای مناسب
"سید ابراهیم فاضل حسینی" در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) با اشاره به اهمیت مسئله تقریب در جهان اسلام، تاکید کرد: علما و اندیشمندان مسلمان باید مسئله تقریب و حقایق و واقعیتهای این امر خطیر را برای مردم تبیین کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به نقش دولتمردان و رسانه ها برای نهادینه شدن فرهنگ تقریب در بین توده های مردمی، گفت:رسانه ها و مسئولان نقش مهمی در آگاه سازی مردم و تبیین این مسئله دارند که در بین مسلمانان چنان اختلافی وجود ندارد که باعث تفرقه و شکاف بین شیعه و سنی شود.
 
مدیر حوزه علمیه احناف تایباد در ادامه بیان داشت: صحبتهای کسانی که تلاش دارند بین مسلمانان تفرقه بیندازند پایه و اساسی در اسلام ندارد؛ اصل در این دین مبین این است که مسلمانان یکدیگر را دریابند و وحدت داشته باشند.
 
وی در ادامه با اشاره به ظرفیتهای تقریبی مشهد مقدس گفت: مشهد مقدس که حرم مطهر امام رضا(ع) در آن قرار دارد و از سوی دیگر در خراسان، شاهد همزیستی مسالمت آمیز شیعیان و اهل تسنن هستیم، ظرفیتها و پتانیسل بسیاری برای بسط و گسترش فرهنگ تقریب دارد؛ لذا پیشنهاد می کنیم شعبه ای از دانشگاه مذاهب اسلامی در این شهر تاسیس شود و زیارتگاههایی برای بزرگان جهان اسلام از جمله امام غزالی به وجود آید.
 گفتگو و تنظیم:امین تهرانی
 
https://taghribnews.com/vdcgtz9xyak9tz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی