تاریخ انتشار۷ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : 24687

رشد ۷۵ درصدی ورود گردشگران ایرانی به ترکیه

ورود گردشگران ايراني به ترکيه در شش ماه اول سال ۲۰۱۰ ميلادي با بيش از ۷۵ درصد افزايش نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ۹۲۶ هزار و ۳۸۳ نفر رسيد.
رشد ۷۵ درصدی ورود گردشگران ایرانی به ترکیه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، وزارت گردشگري ترکيه با انتشار گزارشی اعلام کرد: در شش ماه اول سال جاري ميلادي در مجموع ۱۱ ميليون و ۵۷۱ هزار و ۴۲۷ گردشگر خارجي وارد ترکيه شدند که ۰۱/۸ درصد آن را گردشگران ايراني تشکيل داده است.

درهمين دوره از نظر تعداد ورود گردشگران خارجي به ترکيه، ايران بعد از آلمان، روسيه و انگليس در رديف چهارم قرار گرفت.

فقط در ماه ژوئن سال جاري ميلادي ۱۸۶ هزار و ۵۸۰ گردشگر ايراني وارد ترکيه شدند که نسبت به ژوئن سال گذشته ۰۳/۳۵ درصد افزايش نشان مي دهد.

تحليل آمار وزارت گردشگري ترکيه حاکيست، ساختار بازار گردشگري ترکيه همسو با توسعه مناسبات اين کشور با کشورهاي همسايه و لغو متقابل رواديد ورود با ۵۵ کشور جهان روبه تغيير است.

درحالي که درسال هاي گذشته آلمان، انگليس، هلند و به طورکلي کشورهاي اروپايي همواره بيشترين اعزام کننده گردشگر به ترکيه بودند، در دوره جديد اين ساختار درحال تغيير مي باشد.

در شش ماه اول سالجاري ميلادي از آلمان يک ميليون و ۶۸۳ هزار و ۱۵۳ گردشگر به ترکيه آمدند که سهم گردشگران اين کشور در کل گردشگران خارجي وارد شده به ترکيه به ۵۵/۱۴ درصد رسيد.

بعداز آلمان، روسيه با اعزام يک ميليون و ۲۵۷ هزار و ۲۶۳ گردشگر و سهمي برابر ۷۸/۱۰ درصد در مقام دوم و انگليس با اعزام يک ميليون و چهار هزار و ۳۹۳ گردشگر و سهمي برابر ۶۸/۸ درصد در رديف سوم قرار گرفت.

سال گذشته ميلادي در ۱۲ ماه ۲۷ ميليون و ۷۷ هزار و ۱۴۴ گردشگر وارد ترکيه شدند که ۱۱/۵ درصد آنان يعني برابر يک ميليون و ۳۸۳ هزار و ۲۶۱ تن از آنان را گردشگران ايراني تشکيل مي دادند.

در اين ميان گفته مي شود در حاليکه ميانگين سرانه هزينه يک گردشگر خارجي در ترکيه حدود ۷۰۰ يورو مي باشد، سرانه هزينه گردشگران ايراني بيش از يک هزار يورو بوده است .
https://taghribnews.com/vdcgu39x.ak9t74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی