تاریخ انتشار۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۹:۱۶
کد مطلب : 268076

السیسی خواستار لغو تحریم واردات سلاح به لیبی شد

رئیس جمهوری مصر با تأکید بر اهمیت لغو تحریم واردات سلاح به این کشور گفت: نباید اجازه دهیم که طرف های خارجی با سرنوشت مردم لیبی بازی کنند.
السیسی خواستار لغو تحریم واردات سلاح به لیبی شد
به گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم»، «عبد الفتاح السیسی»  دیروز (شنبه) در دیدار با ژنرال «حفتر» فرمانده کل ارتش لیبی، با تأکید بر اهمیت لغو تحریم واردات سلاح به لیبی افزود: تجهیز ارتش لیبی یکی از ارکان اصلی مبارزه با خطر تروریسم در این کشور است.
 
رئیس جمهوری مصر همچنین بر ضرورت توقف حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه های تررویستی تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد که طرف های خارجی با سرنوشت مردم لیبی بازی کنند.
 
وی همچنین در این دیدار بر موضع ثابت مصر نسبت به بحران لیبی و تلاش مستمرش برای دستیابی به راه حل سیاسی در این کشور و ترغیب طرف های متخاصم برای نشستن پای میز مذاکره، تاکید کرد.
 
ژنرال حفتر نیز از نقش مهم مصر در حل بحران لیبی و تلاش های قاهره برای رسیدن طرف های متخاصم به توافق قدردانی کرد و گفت: مصر به شدت خواهان برقراری ثبات و آرامش در لیبی در سایه روابط برادرانه میان دو ملت مصر و لیبی است.
 
 قاهره بهمن سال گذشته برای حل اختلافات بین «فائز سراج» نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی و ژنرال «حفتر» نشستی در قاهره ترتیب داد؛ اما تلاش قاهره پس از 24 ساعت از حضور دو طرف در این کشور، ناکام ماند و به نتیجه نرسید.
 
خلیفه حفتر که به واسطه حمایت‌های خارجی و پشتیبانی بخش بزرگی از نظامیان داخلی، خود را فرمانده ارتش لیبی می‌نامد از سوی دولت توافقی به ریاست السراج و تعداد قابل توجهی از گروه‌های سیاسی به رسمیت شناخته نمی‌ شود.
 
لیبی در حال حاضر دو دولت دارد که یکی دولت وفاق ملی به ریاست فائز سراج در طرابلس است که مورد حمایت جامعه جهانی بوده و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به ریاست ژنرال حفتر، فرمانده نیروهای مسلح این کشور است.
 
مصر رابطه تاریخی و نزدیکی با لیبی دارد و با توجه به روابط سیاسی و اقتصادی می کوشد تا نقش بسزایی در حل بحران لیبی ایفا کند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcgu79x3ak93z4.rpra.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی