تاریخ انتشار۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : 265574

درگیری بین تروریست های هم پیمان داعش و قبایل سینای مصر

در درگیری مسلحانه بین قبیله الترابیین و تروریست های موسوم به "ولایت سینا" هم پیمان با تروریست های داعش، وضعیت استان سینای مصر بحرانی شد.
درگیری بین تروریست های هم پیمان داعش و قبایل سینای مصر
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، پایگاه خبری روسیا الیوم امروز (دوشنبه) به نقل از یکی از شیوخ عشایر استان سینا از بروز درگیری ها بین افراد قبایل مصری در این منطقه با تروریست های داعش خبر داد.
 
این شیخ که از افشای نامش خودداری کرد، در این باره گفت: این درگیری ها به دلیل موارد آزار و اذیت از سوی تروریست های و تعرض به یکی از افراد قبیله الترابیین به وقوع پیوست و هیچ یک از طرفین درگیری کشته و یا مجروح نشدند.
 
وی افزود: به دنبال بالا گرفتن درگیری ها، برخی از طرف های مصری اقدام به وساطت بین افراد قبیله الترابیین و تروریست ها کردند و بحران ایجاد شده به منظور حفظ صلح و آرامش اجتماعی پایان یافت.
 
منابع محلی در همین حال گفتند که تروریست های ولایت سینا تلاش کردند تا یکی از فرزندان قبیله الترابیین را که از قبایل بزرگ منطقه سیناست، از منزلش در جنوب رفح واقع در شمال استان سینا بربایند.

همین مساله باعث درگیری افراد قبیله مذکور با تروریست های ولایت سینا شد.
 
برخی منابع مصری نیز در عین حال گفتند که ربودن سه تن از اعضای گروه تروریستی ولایت سینا منجر به افزایش بحران و درگیری بین دو طرف شد.
 
منابع خبری، انصار بیت المقدس را خطرناک ترین گروه افراطی در شبه جزیره سینا عنوان می کنند که پس از بیعت با گروه تروریستی داعش نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داد.
 
گروه های تروریستی هر از گاهی نیروهای امنیتی مصر را در صحرای سینا هدف حمله قرار می دهند و در مواردی حملات به دیگر مناطق مصر نیز کشیده می شود.
 
این حملات از زمان سرنگونی محمد مرسی رئیس جمهوری سابق مصر در جولای سال 2013، تشدید شده است.
 
در سال های اخیر تاکنون، دهها عنصر تروریست در درگیری با نیروهای مصری در استان سینا کشته شده اند.
 
https://taghribnews.com/vdcgun9xtak93n4.rpra.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی