تاریخ انتشار۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : 171974

آمرلی و کوبانی دو منطقه نمونه در مبارزه با تروریسم

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: کمک به حل مشکلات منطقه همواره جزء اهداف جمهوری اسلامی است و در مورد کوبانی نیز این مسئله را با حساسیت دنبال می‌کنیم
آمرلی و کوبانی دو منطقه نمونه در مبارزه با تروریسم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، خانم "مرضیه افخم" سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز و در نشست هفتگی خود با خبرنگاران ضمن تسلیت به رهبر و مردم ایران به مناسبت درگذشت "آیت الله مهدوی کنی" رئیس مجلس خبرگان رهبری، در پاسخ به سؤالی پیرامون اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ترکیه علیه کشورمان تصریح کرد: ایران و ترکیه روابط خوبی در ابعاد مختلف دارند و مسائل منطقه ای همواره از مسائل مورد مذاکره بین این کشور بوده است هر چند که ممکن است دیدگاههای دو کشور در این مورد یکسان نباشد اما این نباید مانع تبادل نظر و گفتگوهای سازنده در مورد مسائل منطقه ای شود، ایران معتقد است که گفتگو و مشارکت کشورهای منطقه برای حل و فصل مسائل از روشهای اصولی و صحیح است. وی افزود: امروز منطقه در شرایط حساسی است و بحرانهای منطقه نیازمند گفتگو و همکاری بین کشورهاست.

افخم از سفر هفته آینده دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به اسپانیا و چین خبر داد و گفت: وزیر امور خارجه کشورمان اواسط هفته آینده به مادرید پایتخت اسپانیا می‌رود و اواخر هفته نیز به منظور مشارکت در چهارمین نشست منطقه‌ ای درباره افغانستان که در سطح وزرای خارجه در پکن برگزار می‌شود راهی چین خواهد شد.

وی در مورد صحت خبر اعلام شده چند روز پیش مبنی بر پیدا شدن یک گور دسته جمعی متعلق به زائران ایرانی گفت: ما از طریق سفارت ایران در عراق، در حال پیگیری جزئیات و صحت این خبر از طریق مراجع رسمی هستیم و به محض اینکه از منابع موثق عراق اطلاعاتی در این زمینه کسب کنیم، اطلاع رسانی می کنیم اما بر اساس آنچه که تا کنون به ذست ما رسیده نمی توانیم قطعیت این خبر را تأیید کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص اوضاع کوبانی گفت: کوبانی الان در شرایط سختی قرار دارد و مقاومت مردم این منطقه موجب شگفتی است که امیدواریم این مقاومت به نتیجه برسد و مردم بتوانند تروریستهای تکفیری را از آن منطقه بیرون کنند.

وی افزود: آمرلی و کوبانی به عنوان دو منطقه نمونه در مقابله با تروریسم معرفی شده اند. کمکهایی که باید از سوی ائتلاف ضد داعش برای حمایت از کوبانی صورت می گرفت بسیار کند بود و در برخی موارد حتی اعلام کردند که ممکن است کمک به کوبانی در برنامه شان نباشد که این امر دیدگاه ما مبنی بر اینکه این ائتلاف هدفی جز مقابله با داعش را دنبال می کند، تأیید می کند.

افخم تصریح کرد: اولین اقدامی که ائتلاف ضد داعش می تواند انجام دهد توقف حمایتهای مالی از داعش و تروریستهاست و اینکه جدیت آن در حمایت از کوبانی مشخص شود، ما هم رایزنیهایی برای کمک به کوبانی داشته ایم که به محض اینکه شرایط فراهم شود برای ارسال کمک ها اقدام خواهیم کرد. کمک به حل مشکلات منطقه جزو اهداف همیشگی جمهوری اسلامی است و در مورد کوبانی نیز این مسئله را با حساسیت دنبال می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه در مورد موضع ایران در مورد طرح جدید رژیم صهیونیستی برای تقسیم بندی مسجد الأقصی گفت: رژیم صهیونیستی یک رژیم غاصب است و هیچ حقوقی برای فلسطینیان قائل نیست.  طرح چنین موضوعاتی در مسیر تداوم اشغالگری و دیدگاه‌های توسعه‌طلبانه این رژیم می‌باشد؛ ما همواره چنین طرحهایی را محکوم می کنیم و اعلام می کنیم که طبعا مردم فلسطین، دفاع از ارزشهایشان و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را ادامه داده و چنین طرح هایی ملت این کشور را از پیگیری خواسته هایش باز نمی دارد. وی افزود: مسجد الأقصی متعلق به همه ادیان الهی است  و چنین تقسیم بندی قابل قبول نیست و ما حمایت خود را از مسجد الأقصی و ملت فلسطین اعلام می کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود به گفتگو و روابط خوب بین ایران و ارمنستان و ایران و روسیه در مورد مسائل مختلف منطقه ای اشاره کرد.
https://taghribnews.com/vdcguq9qtak9uy4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی