تاریخ انتشار۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : 234578

آزادسازی منطقه ای دیگر در موصل/ اسارت 450 داعشی حین فرار در فلوجه

نیروهای امنیتی عراقی در عملیاتی در استان نینوا، منطقه‌ای در جنوب شهر موصل را از چنگال داعش آزاد کردند.
آزادسازی منطقه ای دیگر در موصل/ اسارت 450 داعشی حین فرار در فلوجه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، فرماندهی عملیات استان نینوا امروز اعلام کرد: روستای "خرائب جبر" در جنوب شهر موصل دراستان نینوا از وجود تروریست داعش پاکسازی شد؛ در این عملیات 23 تروریست داعشی  به هلاکت رسیدند و چهار خودروی آنها نیز منهدم شد.

نیروهای عراقی همچنین اعلام کردند که تانک‌ها و خودروهای زرهی به سمت روستای "حاج علی" واقع در حدود 60 کیلومتری جنوب موصل پیشروی کردند.

گزارش‌ها همچنین حاکیست تلاش داعش برای منفجر کردن دو خودروی بمب گذاری شده در بخش مخمور خنثی شده است.

سربازان عراقی اوایل سال جاری میلادی برای عملیات آزاد سازی موصل در منطقه مخمور واقع در شمال این شهر مستقر شدند؛ این عملیات از پنجم فروردین آغاز شده است، نیروهای عراقی از آن زمان چندین روستا را در کرانه شرقی رود فرات آزاد کرده‌اند.

خبر دیگر اینکه، وزارت دفاع عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی این کشور بیش از 450 نفر از اعضای گروه تروریستی داعش را که در حال فرار از میان آوارگان فلوجه در استان الانبار بودند به اسارت گرفتند.

"نصیر النوری" سخنگوی وزارت دفاع عراق در مصاحبه با رادیو "سوا" گفت: نیروهای عراقی فهرست اسامی، مشخصات و اطلاعات کامل تمامی اعضای داعش را در اختیار دارند و دستگیری‌های اخیر از همین طریق صورت گرفته است.

نوری افزود: با وجود بازرسی و شناسایی دقیق هویت آوارگان فلوجه و همچنین عملیات ضد تروریستی احتمال دارد،  شمار بیشتری از اعضای داعش دستگیر شوند.

بنا بر گزارش‌ها، نیروهای امنیتی و مردمی عراق در عملیات ضد تروریستی در فلوجه برخی مناطق حومه  شهر را آزاد کرده‌اند؛ جمعه گذشته پیشروی نیروهای عراقی در عملیات بازپس‌گیری فلوجه از تروریست‌های داعش بسیار چشمگیر بوده است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcgut9x7ak9wn4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی