تاریخ انتشار۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : 214075

مهلت 48 ساعته عراق به ترکیه / عراق ممکن است از روسیه تقاضای دخالت نظامی کند

شورای امنیتی وزیران عراق به ترکیه هشدارداد، در صورت خارج نکردن نیروهای خود ازاین کشور ظرف 48 ساعت، به شورای امنیت مراجعه خواهد کرد.
مهلت 48 ساعته عراق به ترکیه / عراق ممکن است از روسیه تقاضای دخالت نظامی کند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی ورود نظامی ترکیه به سرزمینهای عراق، این کشور حق دارد از همه گزینه های موجود استفاده کند.

شورای امنیتی وزیران عراق تأکید کرد: ورود نیروهای ترکیه به خاک عراق بدون موافقت و اطلاع دولت عراق صورت گرفته و این اقدام نقض حاکمیت و اصول حسن همجواری است.

این شورا خاطرنشان کرد: درصورت خارج نشدن نیروهای ترکیه از خاک عراق ظرف 48 ساعت، به شورای امنیت سازمان ملل متحد مراجعه خواهد کرد.

رئيس کميسيون امنيت و دفاع در پارلمان عراق گفت پس از تجاوز ترکيه به حق حاکميت عراق ، اين کشور ممکن است از روسيه درخواست کمک کند.
حاکم الزاملي افزود: ما ممکن است در واکنش به تجاوز ترکيه و نقض حق حاکميت عراق ، از روسيه بخواهيم مداخله نظامي مستقيم در عراق را آغاز کند. وي پيشتر نيز ترکيه را تهديد کرده بود اگر سربازان خود را فورا از عراق خارج نکند با اقدام نظامي روبرو خواهد شد.

گردانهای حزب الله عراق هم  تجاوز نظامی نیروهای ترکیه را "اشغالگری جدید" نامید و هشدار داد که با این اقدام ترکیه با منطق مقاومت مقابله خواهد کرد.

فؤاد معصوم رئیس جمهور و حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز شنبه گذشته از ترکیه خواستند نیروهای متجاوز خود را به سرعت از خاک عراق خارج کند.

این در حالی است که "احمد داود اوغلو" نخست وزیر ترکیه دیروز مدعی شد که با دولت عراق در خصوص اعزام این نیروها به موصل هماهنگی کرده است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcgut9xnak9qz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی