تاریخ انتشار۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : 217577

نشست علما و متفکرین جهان اسلام ضروری است/ هر اقدام عملی نیاز به ارزیابی و تجدید نظردارد

وزیر اوقاف اردن با تأکید بر ضرورت اجتماع علمای اسلام برای از بین بردن اختلافات بین مذاهب، گفت: هر چه تنوع شرکت کنندگان کنفرانس وحدت بیشتر باشد، قطعا نتیجه بهتری در مسیر وحدت و تقریب مذاهب حاصل می شود.
نشست علما و متفکرین جهان اسلام ضروری است/  هر اقدام عملی نیاز به ارزیابی و تجدید نظردارد
"هایل عبدالحفیظ یوسف داوود" وزیر اوقاف اردن درحاشیه بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی در گفتگو با خبرنگار تقریب، گفت: هرگونه نشست و دیدار بین اجزای امت اسلامی و بین علمای و متفکرین آن، نقش به سزایی در به وجود آمدن تفاهم بیشتر و شناخت مشترکات بین یکدیگر دارد.

وی ادامه داد: با برگزاری اجتماعاتی همانند کنفرانس وحدت می توانیم اختلافات بین یکدیگر را بشناسیم و برای از بین بردن آنها و تقریب بین یکدیگر قدم برداریم، چرا که امت اسلامی برحسب گفته خداوند "إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً " امت واحدی است.

وی با تأکید بر اینکه علما و مجتهدین اسلامی باید هر از گاهی باهم نشستهایی داشته باشند، گفت: کنفرانس وحدت اسلامی که هرساله به همت مجمع تقریب مذاهب در تهران برگزار می شود، گام بسیار مثبت و خوبی در این مسیر است.

"عبدالحفیظ یوسف داوود"  از پیامبر اکرم(ص) به عنوان اساس امت اسلامی بعد از ایمان به خداوند و اقرار به یگانگی او یاد کرد و گفت: برگزاری کنفرانس وحدت در ایام میلاد نبی اکرم(ص) که وحدت بخش جهان اسلام است، اهمیت آن را دو چندان می کند.

وزیر اوقاف اردن در پایان با اشاره به اهمیت کنفرانس وحدت گفت: نفس برگزاری چنین اجتماعاتی بسیار خوب است، اما هر اقدام عملی نیاز به ارزیابی و تجدید نظردارد تا در مراحل بعدی بهتر اجرا شود، درباره کنفرانس وحدت هم پیشنهاد می شود با ارزیابی عملکرد آن، در سالهای آینده بهتر و وسیعتر برگزار شود و  همه امت اسلامی را در بر گیرد که هرچه تنوع شرکت کنندگان در آن بیشتر باشد، قطعا نتیجه بهتری خواهد داشت.
 
https://taghribnews.com/vdcguu9xuak9qn4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی